«Η Ελλάδα κυβερνάται από ένα δικομματικό μόρφωμα»

29/09/2017 14:28Views: 15

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ- ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

«Υπάρχουν ευθύνες για την καθυστέρηση λειτουργίας του Νοσοκομείου Λευκάδας»

 

 

Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σημερινή πολιτική κατάσταση στη χώρα;

«Η Ελλάδα δυστυχώς κυβερνάται από ένα δικομματικό μόρφωμα, όπου ο λαϊκισμός ζει και βασιλεύει. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η καρέκλα και η εξουσία. Από τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου, από τότε που έχω μνήμες, δεν θυμάμαι ποτέ να έχουν ειπωθεί τόσα ψέματα. Το ένα πάνω στο άλλο. Η κυβέρνηση και τα στελέχη της μπορεί την ίδια στιγμή να λένε κάτι και να αναιρούνται ταυτόχρονα. Καθημερινά πέφτει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων που πληρώνουν συνεχώς νέους και περισσότερους φόρους. Οι επαγγελματίες, οι συνταξιούχοι, οι ευάλωτες ομάδες, οι νέοι φτωχοποιούνται. Και την ίδια ώρα η κυβέρνηση περηφανεύεται ότι μοιράζει κοινωνικά επιδόματα και συσσίτια. Αντί να δημιουργούνται νέες δουλειές για να μπορεί με αξιοπρέπεια να ζήσει ο κόσμος, τον οδηγούν στην εξαθλίωση. Από την άλλη μεριά, την ώρα που μιλούν για αξιοκρατία, δεν χάνουν ευκαιρία να βολεύουν τους κολλητούς και τους συγγενείς στο Δημόσιο. Ο δημόσιος λόγος έχει ευτελιστεί. Αυτό που ζούμε απλά δεν έπρεπε να υπάρχει.

Όλα αυτά αγωνιζόμαστε να τα αλλάξουμε. Και θα το πετύχουμε, γιατί πιστεύουμε ότι οι πολίτες θα μας εμπιστευτούν στις επόμενες εκλογές. Η χώρα σήμερα δεν κυβερνάται. Δεν έχει πυξίδα. Τη μια μέρα ο κ. Τσίπρας δηλώνει ότι θέλει επενδύσεις και την επόμενη τις διώχνει. Τέσσερεις ολόκληρες μέρες έκαναν για να αντιδράσουν σε μια διαρροή πετρελαίου μέσα στο Σαρωνικό, δίπλα στην Αθήνα που υποτίθεται ότι εκεί υπάρχουν όλα τα μέσα του κράτους. Φανταστείτε να γινόταν κάτι τέτοιο στη Λευκάδα. Θα τελειώναμε ως τοπική οικονομία. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Η Νέα Δημοκρατία, ο αρχηγός μας Κυριάκος Μητσοτάκης έχει καταθέσει και επεξεργάζεται καθημερινά λύσεις στα προβλήματα του τόπου και των πολιτών.»

Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που θα έκανε η Νέα Δημοκρατία ως κυβέρνηση;

«Μόλις πριν από λίγες μέρες ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέθεσε από τη Θεσσαλονίκη ένα συγκεκριμένο πλαίσιο δράσεων και πρωτοβουλιών για να δοθεί εκκίνηση στην ανάπτυξη, με νέες επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας, μείωση των φορολογικών βαρών και στήριξη των αδύναμων και κοινωνικά ευάλωτων ομάδων.

Ειδικότερα:

  • Μειώνεται μεσοσταθμικά ο ΕΝΦΙΑ κατά 30% εντός 2 ετών (20%) τον πρώτο χρόνο, και 10% τον δεύτερο).Θα ωφεληθεί όλη η κοινωνία και περισσότερο από όλους τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα.
  • Μειώνεται ο φορολογικός συντελεστής στα επιχειρηματικά κέρδη από το 29% στο 20% εντός δύο ετών (στο 24% τον πρώτο χρόνο και στο 20% τον δεύτερο) καθώς και η φορολόγηση στα μερίσματα από το 15% στο 5%.
  • Αυξάνεται το όριο υπαγωγής στο ΦΠΑ από τις 10.000 στις 25.000 Ευρώ. Αυτά είναι τα μέτρα άμεσης εφαρμογής.

Με προϋπόθεση την ανάκαμψη της οικονομίας και τη μείωση των στόχων του πρωτογενούς πλεονάσματος στο 2% του ΑΕΠ θα προχωρήσουν, μέσα στη θητεία της ΝΔ, οι εξής αλλαγές:

  • Μείωση των φορολογικών συντελεστών στα φυσικά πρόσωπα με εισαγωγικό συντελεστή 9% αντί για 22% που είναι σήμερα.
  • Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων.
  • Μείωση του ΦΠΑ, με καθιέρωση δύο συντελεστών 11% και 22%.
  • Κατάργηση του φόρου διαμονής στα τουριστικά καταλύματα και σταδιακή αποκλιμάκωση του ΦΠΑ στη διαμονή και στην εστίαση.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο και εφικτό σχέδιο, χωρίς πολλές υποσχέσεις και θα πρότεινα ο κάθε συμπολίτης να το μελετήσει και να το κρίνει.»

Να περάσουμε στα τοπικά θέματα. Θα ξεκινήσω με το νέο νοσοκομείο Λευκάδας. Τελικά θα λειτουργήσει μέσα στο 2018; Ποιες είναι οι ενέργειές σας και ποια η άποψή σας;

«Το θέμα της δημόσιας υγείας στο νομό ήταν μια από τις βασικές μου προτεραιότητές από την πρώτη ημέρα που εκλέχθηκα βουλευτής. Το νέο νοσοκομείο Λευκάδας είναι από τα έργα που θα δώσουν μια άλλη διάσταση στις παροχές υγείας στους πολίτες του νησιού, εφόσον τελικά όλα πάνε καλά και πέραν από την παράδοση του κτηρίου, υποστηριχθεί και με το κατάλληλο και απαιτούμενο προσωπικό. Για το θέμα οι παρεμβάσεις μου από το βήμα τη Βουλής είναι συνεχείς και στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου έχω καταθέσει ερωτήσεις προς τον υπουργό Υγείας, ενώ κατ ΄επανάληψη έχω συναντηθεί, με στελέχη των Κτηριακών Υποδομών για να ενημερωθώ για την πορεία του έργου και τον λόγο των καθυστερήσεων. Σε ό,τι αφορά τις κτηριακές εγκαταστάσεις, είναι σχεδόν έτοιμες, ωστόσο, όπως είναι γνωστό, αυτή τη στιγμή μένει να ολοκληρωθούν τα συνοδά έργα, όπως των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, της αποχέτευσης και των όμβριων υδάτων, μετά θα ακολουθήσει μια δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας περίπου 2 μηνών και εάν όλα πάνε καλά και προχωρήσει ο Δήμος τα έργα, είναι πολύ πιθανό, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω, να λειτουργήσει το νοσοκομείο το πρώτο εξάμηνο του 2018. Μένει να το δούμε στην πράξη.»

Υπάρχουν ευθύνες για την καθυστέρηση της λειτουργίας του;

«Σίγουρα υπάρχουν ευθύνες. Σε κάθε καθυστέρηση δημοσίου έργου υπάρχουν ευθύνες. Στο σημείο όμως που έχουμε φτάσει, εκτιμώ ότι δεν είναι ώρα να ασχοληθούμε με το ποιος φταίει αλλά με την στελέχωση του νέου νοσοκομείου. Αυτό είναι που πρέπει να μας απασχολεί από τώρα. Γιατί εάν δεν έχουμε την ιατρική κυρίως στελέχωση που πρέπει, ουσιαστικά δεν αλλάζει τίποτα. Θα έχουμε απλά ένα νέο κτήριο και τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα με το υπάρχoν νοσοκομείο.»

Εφόσον λειτουργήσει θεωρείτε ότι θα είναι αρκετά στελεχωμένο αφού οι κλινικές του ήδη υπάρχοντος νοσοκομείου λειτουργούν με δύο, τρεις γιατρούς;

«Αυτό ακριβώς είναι που με προβληματίζει. Όπως σας είπα δεν έχει νόημα εάν δεν υπάρξει το κατάλληλο δυναμικό. Αναφερόμαστε σε ένα νοσοκομείο με περίπου 120 κλίνες και έναν σύγχρονο εξοπλισμό. Για να είναι αποδοτικό όμως ένα τέτοιο νοσοκομείο πρέπει να υπάρχει κάλυψη τουλάχιστον 60%. Αυτή τη στιγμή με το προσωπικό του υπάρχοντος νοσοκομείου, το νέο νοσοκομείο μπορεί να λειτουργήσει με 40% κάλυψη. Πως λοιπόν θα λειτουργήσει σωστά εάν δεν υπάρξει το επαρκές προσωπικό; Τον προβληματισμό μου αυτόν εξέθεσα και στον ίδιο τον υπουργό Υγείας τον κ. Ξανθό, με ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή, όπου ερωτώ πόσες θέσεις όχι μόνο ιατρικού αλλά και νοσηλευτικού, παραϊατρικού και διοικητικού προσωπικού προβλέπονται για την κάλυψη των αναγκών του νέου Νοσοκομείου και εάν υπάρχει σχετικό οργανόγραμμα και κυρίως εάν το υπουργείο σκοπεύει εγκαίρως να προκηρύξει τις απαιτούμενες θέσεις, που θα εξασφαλίζει τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία του Νοσοκομείου. Η ερώτηση κατατέθηκε τον Μάιο. Ακόμα οι Λευκαδίτες πολίτες δεν έχουν λάβει απάντηση από τον υπουργό.»

Είστε ενήμερος για την οικονομική κατάσταση του υπάρχοντος νοσοκομείου;

«Είμαι ενήμερος από την ενημέρωση που έχω από τον διοικητή του νοσοκομείου. Απ΄ότι γνωρίζω υπήρχε ένα πρόβλημα με τη χρηματοδότηση, το οποίο το τελευταίο διάστημα ξεπεράστηκε, εισπράττοντας το τελευταίο 10% του ετήσιου προϋπολογισμού. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει συνολικό πρόβλημα χρηματοδότησης στο νοσοκομείο Λευκάδας καθώς η κυβέρνηση έχει περιορίσει σημαντικά τους πόρους για την υγεία.»

Θα χρειαστούν ιδιωτικά κεφάλαια για τη λειτουργία του νέου Νοσοκομείου;

«Δε νομίζω. Μπορεί να υπάρχουν καθυστερήσεις στην παράδοσή του ή να λειτουργήσει με λιγότερο προσωπικό, αλλά τα δημόσια νοσοκομεία στην Ελλάδα είναι και ελπίζω να παραμείνουν κρατικά.»

Τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός μας αυξάνεται. Παρόλο που η οικονομία του νησιού πηγαίνει καλύτερα δημιουργούνται διάφορα προβλήματα. Το νερό δεν επαρκεί στη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν για να καλύψει το νησί. Ποιες πιθανές λύσεις υπάρχουν κατά την άποψή σας;

«Το θέμα της ύδρευσης της Λευκάδας ταλαιπωρεί χρόνια πολλές περιοχές του νησιού και το ζήσαμε πολύ έντονα και φέτος το καλοκαίρι. Το πρόβλημα χρειάζεται οριστική λύση γιατί με μπαλώματα δεν φέρνουμε κανένα αποτέλεσμα.

Είναι σημαντικό να τηρείται η συμφωνία που υπάρχει έτσι ώστε να τροφοδοτείται η Λευκάδα με όλη την ποσότητα νερού που έχει προβλεφθεί από το Λούρο. Παράλληλα είναι αισιόδοξο ότι έχει εγκριθεί το έργο για την κατασκευή νέου αγωγού μεταφοράς νερού από τον Αγ. Γεώργιο προς τη Λευκάδα μήκους 87 χλμ και προϋπολογισμού περίπου 126 εκατ. ευρώ, που θα μειώσει τις απώλειες νερού.

Από την άλλη γνωρίζουμε ότι το δίκτυο στο νησί μας είναι πεπαλαιωμένο και προκαλούνται συχνές βλάβες με αποτέλεσμα να χάνονται αρκετά κυβικά νερού, γεγονός που σημαίνει ότι για τη σωστή λειτουργία του θα πρέπει να αντικατασταθεί το παλαιό δίκτυο με νέο. Αυτό πρέπει να γίνει αρχικά στοχευμένα στα προβληματικά σημεία και να υπάρχει η προοπτική μελλοντικά να αλλαχθεί ολόκληρο το δίκτυο ύδρευσης. Δυστυχώς από τους αρμοδίους δεν έχουν γίνει οι ενέργειες που θα μπορούσαν να δώσουν μια σωστή και ολοκληρωμένη λύση. Αντίθετα έχουν υπάρξει δήθεν λύσεις. Σας υπενθυμίζω ότι θεωρήθηκε λύση για τα χωριά Γένι, Πόρο, Μικρό Γιαλό, Κατωχώρι και για ένα τμήμα του Βλυχού, η τροφοδοσία με νερό από γεώτρηση που οι κάτοικοι θεωρούν ότι είναι ακατάλληλο. Όχι μόνο ακατάλληλο για πόση αλλά και για όλες τις οικιακές και επαγγελματικές χρήσεις. Δεν σας κρύβω ότι όλο το καλοκαίρι δεχόμουν δεκάδες καταγγελίες για την ποιότητα του νερού στις περιοχές αυτές.

Όσον αφορά την περιοχή των Τσουκαλάδων που εφέτος υπήρξε μεγάλο πρόβλημα και στους Καρυώτες, Λυγιά και Νικιάνα, υπενθυμίζω ότι υπάρχει έτοιμη μελέτη από το 2012 για δίκτυο ύδρευσης, ύψους 2,3 εκατ. ευρώ, η οποία θα μπορούσε να λύσει το ζήτημα. Η μελέτη προέβλεπε την κατασκευή δύο δεξαμενών 500m3 η μία στο Αηδονάκι και η άλλη στη Λυγιά, κατασκευή δικτύου μεταφοράς νερού καθώς και αντικατάσταση μέρους του πεπαλαιωμένου δικτύου ύδρευσης περίπου 14.000 μέτρων. Με την επέμβαση που θα γινόταν στην περιοχή Αηδονάκι, θα ενισχύονταν με 2000 m3 ημερησίως το δίκτυο ύδρευσης του Ανατολικού Άξονα του νησιού. Παράλληλα με την κατασκευή δεξαμενής στη Λυγιά και με τις παρεμβάσεις θα ενισχύονταν το δίκτυο ύδρευσης των οικισμών Απόλπαινας, Τσουκαλάδων και Αγ. Νικήτα. Με τον τρόπο αυτό θα λυνόταν το πρόβλημα των Τσουκαλάδων και άλλων περιοχών που όλο το καλοκαίρι δεν υπήρχε επάρκεια νερού και ταλαιπωρήθηκαν όλοι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες.

Κατά τη γνώμη μου είναι μια μελέτη για ένα σημαντικό έργο που έχει ανάγκη η Λευκάδα, το οποίο πρέπει να βρεθεί τρόπος να υλοποιηθεί γιατί θα λύσει το πρόβλημα ύδρευσης που αντιμετωπίζουν πολλές περιοχές.»

Ένα μεγάλο ζήτημα είναι η Ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλ/νίας. Η πλωτή γέφυρα κάθε φορά που κλείνει δημιουργεί ουρές χιλιομέτρων από αυτοκίνητα. Ποια θεωρείτε ότι είναι η καλύτερη λύση; Να γίνει η υπόγεια γέφυρα τελικά ή έχετε καλύτερη πρόταση;

«Η δημοτική Αρχή έχει κάνει ένα «έγκλημα». Και τι εννοώ. Στις 9/3/2015 η πλειοψηφία της Δημοτικής Αρχής έλαβε την απόφαση να μην προχωρήσει η υποθαλάσσια ζεύξη. Αποτέλεσμα της απόφασης αυτής ήταν στη συνέχεια το υπουργείο να ανακαλέσει και να ακυρώσει με απόφασή του στις 31/5/2016 το έργο «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της υποθαλάσσιας ζεύξης Λευκάδας-Ν. Αιτωλοακαρνανίας».

Μάλιστα στην απόφαση του αρμοδίου υπουργού αναφέρεται ρητά ότι «οι θεσμικοί εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας κατά τις συναντήσεις με την ηγεσία του υπουργείου Επικοινωνιών, Μεταφορών και Δικτύων εξέφρασαν την αντίρρησή τους τόσο στο σχεδιασμό του έργου όσο και στην υλοποίησή του ως έργο παραχώρησης».

Σημειώνω ότι από την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου έχουν περάσει 2,5 χρόνια απραξίας και το πρόβλημα παραμένει. Δηλαδή ενώ θα μπορούσε να προχωρήσει η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, όπως συμβαίνει σήμερα στην περίπτωση της Σαλαμίνας (δύο έργα που προχωρούσαν μαζί και αυτή τη στιγμή το έργο της Σαλαμίνας είναι στην τελική φάση του διαλόγου) και ενώ θα μπορούσαμε να συζητήσουμε τους όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τους οποίους θα γινόταν το έργο και να θέσουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και άλλες πιθανές βιώσιμες λύσεις, δυστυχώς σήμερα βρισκόμαστε και πάλι στο μηδέν. Οι προσπάθειες 30 ετών πήγαν χαμένες. Να πω μόνο ότι ακόμα και σήμερα εάν ξεκινούσε ξανά η διαδικασία, θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον 5 χρόνια με τις καλύτερες συνθήκες, για να έχουμε παράδοση του έργου της ζεύξης της Λευκάδας.

Για το θέμα έχω μιλήσει πολλές φορές με την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, ανώτατα στελέχη αλλά και τον ίδιο τον υπουργό. Εκτιμώ ότι αυτή τη στιγμή πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί σε ένα τραπέζι και γνωρίζοντας την αναγκαιότητα του έργου, να συζητήσουμε και να πάρουμε τις αποφάσεις που πρέπει. Πιστεύω ότι πλέον όλοι έχουμε κατανοήσει ότι είναι απαραίτητη η ζεύξη, γιατί με την υπάρχουσα κατάσταση σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων από τα αυτοκίνητα και από τις δύο πλευρές αλλά και κλείνοντας η γέφυρα, δεκάδες σκαφών αναμένουν να περάσουν το δίαυλο. Είναι επιτακτική η ανάγκη να λυθεί το θέμα ειδικά τώρα που προχωρά η Αμβρακία οδός, δημοπρατείται σύντομα ο δρόμος σύνδεσης Βόνιτσας – Αγίου Νικολάου – Λευκάδας και Ακτίου – Βόνιτσας – Λευκάδας, παραδόθηκε στην κυκλοφορία η Ιόνια και Ολυμπία οδός και λειτουργεί ήδη η Εγνατία.

Επειδή μου ζητάτε την άποψή μου, προσωπικά με ενδιαφέρει σε όποια λύση επικρατήσει να υπάρχει ελεύθερη διέλευση σκαφών και να σταματήσει η διέλευση των αυτοκινήτων μέσα από το κέντρο της πόλης. Η θέση μου σε ό,τι αφορά τη ζεύξη είναι γνωστή από το 2014: Υποθαλάσσια ζεύξη, χωρίς διόδια με χρηματοδότηση από δημόσιους πόρους ή ευρωπαϊκά προγράμματα και εάν αυτό δεν είναι εφικτό να εξεταστεί η κατασκευή μαρίνας στο Βλυχό ή και κάποιο άλλο έργο, τα οποία θα λειτουργήσουν ανταποδοτικά για τη χρηματοδότηση του έργου. Έργα που θα έχουν και αναπτυξιακό πρόσημο για το νησί. Με την ευκαιρία αυτή θα μπορούσε ο δήμος, κατόπιν διαπραγμάτευσης, να ενισχύσει τα έσοδά του, σύμφωνα με το πρότυπο της σύμβασης με την υπάρχουσα μαρίνα σκαφών απ΄ όπου ο Δήμος λαμβάνει ετησίως περίπου 1.200.000 ευρώ. Από κει και πέρα στο πλαίσιο του διαλόγου, μπορούν να βρεθούν και άλλες λύσεις πιθανώς πιο συμφέρουσες, τις οποίες θα πρέπει να εξετάσουμε. Επιμένω ωστόσο ότι η απόφαση για το έργο θα έπρεπε να έχει ληφθεί από χθες, ώστε να ξανανοίξει το θέμα στο υπουργείο.»

Υπάρχει ανησυχία στο νησί για τα ΤΕΙ. Έχετε ασχοληθεί αρκετά με το θέμα. Τι ακριβώς συμβαίνει;

 

«Το κτιριακό θέμα των ΤΕΙ Λευκάδας είναι μια πονεμένη ιστορία. Πιστεύω ότι έχουν γίνει σωρεία λαθών εξ’ αρχής τα οποία και συνεχίζονται και καθυστερεί ένα ακόμα σημαντικό έργο για το νησί. Εκτιμώ ότι η εξασφάλιση της λειτουργίας των ΤΕΙ αφορά όλη την κοινωνία της Λευκάδας και όσο το ζήτημα παραμένει ανοικτό, προκαλεί ανησυχία.

Δεν σας κρύβω ότι είναι ένα θέμα που με απασχολεί απ’ όταν ήμουν δημοτικός σύμβουλος και φυσικά με απασχολεί και ως βουλευτή. Το πρόβλημα, όπως γνωρίζετε, αφορά το αγνώστου ιδιοκτησίας οικόπεδο του Κέντρου Νεότητας, που φιλοδοξούμε να μετεγκατασταθεί το ΤΕΙ, το οποίο λόγω παραλείψεων και λαθών καθυστερεί τραγικά. Και είναι κρίμα λόγω αυτών των λαθών να μην μπορούμε να ξεπεράσουμε το πρόβλημα, γιατί υπάρχουν ήδη έτοιμες μελέτες, τεύχη δημοπράτησης, και χρηματοδότηση ύψους 2.000.000 ευρώ. Στη διαδικασία τακτοποίησης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος έπρεπε η Δημοτική Αρχή να συμπεριλάβει από την αρχή στη διορθωτική πράξη εφαρμογής που κατέθεσε στην Περιφέρεια το συγκεκριμένο οικόπεδο, μαζί με τα άλλα 8 που τακτοποιούσε. Στην πράξη ωστόσο, δεν έγινε καμία αναφορά στο επίμαχο οικόπεδο, με αποτέλεσμα να χρειάζονται νέες διαδικασίες και συνεπώς νέες καθυστερήσεις. Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο γιατί. Αυτό είναι το μοναδικό πρόβλημα. Για ποιο λόγο να ξεχαστεί, παραλειφθεί, όπως θέλετε πείτε το. Η ουσία είναι ότι περνά ο χρόνος και δεν γίνεται τίποτα. Εάν δεν μπορεί να δοθεί λύση με αυτό τον τρόπο ας ακολουθήσει ο Δήμος τη δικαστική οδό, ώστε να τελειώνει αυτή η ιστορία και να συνεχίσουμε το έργο.»

 

Έχετε ασχοληθεί πολύ με οδική σύνδεση της Λευκάδας με την Ιονία οδό. Προχωρούν τα έργα; Τι ενημέρωση έχετε;

 

«Αυτή τη στιγμή περιμένουμε να δημοπρατηθεί το οδικό έργο σύνδεσης Βόνιτσας – Αγίου Νικολάου – Λευκάδας και Ακτίου με τον δρόμο Βόνιτσα – Λευκάδα. Παράλληλα έχει ξεκολλήσει το έργο της Αμβρακίας οδού καθώς προχωρούν τα έργα της πρώτης εργολαβίας από το Άκτιο μέχρι την Πάλερο ενώ σύντομα, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχω, θα ξεκινήσει η κατασκευή ενός μικρού τμήματος, περίπου 2 χιλιομέτρων, της δεύτερης εργολαβίας (Παλιάμπελα – Γουργουβλί). Παράλληλα αναμένουμε τις τελικές αποφάσεις του υπουργείου για την τύχη της 3ης (Δρυμός -Λουτράκι) και της 4ης εργολαβίας (Λουτράκι – Αμβρακία) που είναι και οι πιο σημαντικές.

Προσωπικά έχω εισηγηθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου να προχωρήσει το έργο με συμπληρωματικές συμβάσεις, έτσι ώστε αυτό να υλοποιηθεί ποιο γρήγορα και να αποφευχθεί η επιλογή της συνολικής εργολαβίας «σκούπα» που έχει πιο χρονοβόρες διαδικασίες. Εάν πάρα ταύτα προκριθεί η επιλογή της «σκούπας» τουλάχιστον έχω προτείνει να δοθεί προτεραιότητα στην 4η εργολαβία που είναι σχεδόν έτοιμη, ώστε να παραδοθεί το συντομότερο δυνατό.»