ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΖΗΤΑ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΑΚΟΜΑ 32 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

13/07/2017 11:42Views: 5

 

 

Μείωση της φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων ζητά με ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, την οποία συνυπογράφουν ακόμη 32 βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας.

Στην ερώτηση υπογραμμίζεται ότι η φορολογική επιβάρυνση που προκύπτει για χιλιάδες εργαζόμενους, στους οποίους δίνεται ως παροχή εταιρικό αυτοκίνητο και χρησιμοποιείται ως εργαλείο δουλειάς, είναι πολύ μεγάλη. Ο φόρος που πληρώνουν οι εργαζόμενοι υπολογίζεται με βάση τη λιανική τιμή προ φόρων και αυξάνεται κλιμακωτά, καθώς ανεβαίνει η εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου που τους παραχωρείται. Χαρακτηριστικό είναι ότι η επιπλέον φορολογική επιβάρυνση είναι τόσο υψηλή που ορισμένοι εργαζόμενοι χάνουν έως και ένα μισθό το χρόνο.

Ως εκ τούτου, οι βουλευτές της ΝΔ ζητούν όπως επαναπροσδιοριστεί το σύστημα φορολόγησης από παροχές σε είδος εταιρικών αυτοκινήτων, για λόγους μείωσης ή και αποφυγής της επιβάρυνσης της πλειονότητας των εργαζομένων με ένα επιπλέον φορολογικό χαράτσι για το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούν ως εργαλείο δουλειάς.

Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται όπως επανέλθουν οι ρυθμίσεις της παραγράφου 2, του άρθρου 13, του νόμου 4172/2013, που προέβλεπε ότι: «Η αγοραία αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα ενός φορολογικού έτους, υπολογίζεται σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του κόστους του οχήματος που εγγράφεται ως δαπάνη στα βιβλία του εργοδότη με τη μορφή της απόσβεσης (…)». Αναφέρουν μάλιστα ως κρίσιμο να επανέλθει και η εξαίρεση από τη φορολόγηση των αυτοκινήτων που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς, όπως για παράδειγμα τα «toolcars» ή τα αυτοκίνητα των πωλητών, τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, τα οχήματα testdrive, κλπ (βάσει της ΠΟΛ1219/6.10.2014).