Η οδική ασφάλεια στη Λευκάδα

01/08/2014 10:29Views: 42

σελ 14 1295

Γράφει ο Δημότης της Λευκάδας | dimotislefkadas1@gmail.com

“Ένα ακόμη τροχαίο στη διασταύρωση των οδών Φιλοσόφων καιΚαραβέλα”, καταγράφηκε στο βιβλίο συμβάντων της Τροχαίας Λευκάδας, τις προηγούμενες μέρες. Ευτυχώς, με τον
ελαφρύ τραυματισμό ενός μικρού παιδιού και τις “ανάλογες υλικές ζημιές” σε τέτοιες περιπτώσεις. Με αφορμή το ανωτέρω περιστατικό και με το γεγονόςότιβρισκόμαστεστομέσον του καλοκαιριού,όπου συνήθως  παρατηρείται μια αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, καλό θα είναι, όλοι μας,όχιμόνοναπροσέχουμεαλλάναέχουμε “τα μάτια μας δεκατέσσερα”.
Κι αυτό, γιατίτώρα το καλοκαίρι, η Λευκάδα και ιδιαίτερα η πόλη, μεγαλώνει πληθυσμιακά με την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών της, δημιουργώντας έτσι ένα νέο κυκλοφοριακό σκηνικό στους δρόμους. Αυτό, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, τόσο από τις αρμόδιες υπηρεσίες, όσο και από τους ίδιους τους πολίτες – επισκέπτες. Ο συνεχής και εντατικός έλεγχος αστυνόμευσης από την πλευρά της Τροχαίας, όπως και η “ευλαβική” τήρηση των βασικών κυκλοφοριακών κανόνων από την πλευρά των οδηγών, αποτελούν όχι μόνο προαπαιτούμενα αλλά και στην πράξη εφαρμόσιμα. Πριν ξεκινήσω να γράφω για το πανόραμα της οδικής ασφάλειας στο νησί, θα κάνω μια νόμιμη παράκαμψη, εξάλλου, το απαιτεί η σοβαρότητα του συγκεκριμένου θέματος. Θα αναφερθώ σε κάτι που διάβασα αρκετά χρόνια πριν, στους 4 Τροχούς, περιοδικό για το αυτοκίνητο και που μου έκανε τότε,αλλά και σήμερα εξακολουθεί να μου προξενεί πραγματικά μεγάλη εντύπωση.Αναφερόταν στο σοβαρό αυτό πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτωνπουσυνεχίζει να ταλανίζειτην ελληνική κοινωνία.
Συγκεκριμένα,μιλούσε για την ενεργητική και παθητική πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων παραθέτοντας μάλιστα και διάφορα παραδείγματα, όπως :
“Παραδείγματα ενεργητικήςπρόληψης :οκαλάσχεδιασμένος δρόμος, η απομάκρυνση δέντρων από την άκρη του δρόμου, η ορθολογική σηματοδότηση, η καλή εκπαίδευση των οδηγών, η καλή μηχανική κατάσταση των αυτοκινήτων”.
“Παραδείγματαπαθητικήςπρόληψης :οιζώνεςασφαλείας,τα διάφορα προστατευτικά κάγκελα, η οργάνωση καλής μεθοδολογίας και μέσων διάσωσης(πρώτες βοήθειες στον τόπο τουατυχήματος, καλήμεταφορά,καλή νοσηλεία)”.
Παράλληλα, αναφερόταν, στην ανυπαρξία “του άλλου”. Τι σημαίνει αυτό; Ότι “ο άλλος”, ο “συμπολίτης” είναι ανύπαρκτος στην κοινωνική μας ζωή. Ότι δηλαδή, οι περισσότεροι δεν υπολογίζουν κανέναν, παρά μόνο τον εαυτό τους. Ότι όπως βέβαια ζούμε, έτσι και οδηγούμε. Ότι ο τρόπος οδήγησης καθρεφτίζει και τον τρόπο που ζούμε. Κι αυτό αποδεικνύεται από το μπλοκάρισμα διασταυρώσεων από αυτοκίνητα που μπαίνουν σε αυτές παρόλο που βλέπουν πως δεν υπάρχει χώρος. Με την κατάληψη των πεζοδρομίων αγνοώντας πλήρως τους πεζούς. Με την είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας λες και δεν υπάρχει άλλος. Με το προσπέρασμα σε στροφές χωρίς να έχουν την απαιτούμενη ορατότητα κ.λ.π.
Θα μπορούσα να προσθέσω και άλλες πολλές αιτίες που φωτίζουν ακόμη περισσότερο το σοβαρό αυτό πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων στην χώραμας.Μένωσε αυτά και έρχομαι στοπανόραμα τηςοδικής ασφάλειας στη Λευκάδα.
Όλοι μας γνωρίζουμε,ότι η οδική πρόσβαση στονησί αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά της, έναντι των άλλων νησιών. Αυτό όμως, έχει ως αποτέλεσμα να δέχεται μεγαλύτερο πλήθος επισκεπτών άρα και μεγαλύτερο όγκο αυτοκινήτων, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Η προσοχή λοιπόν των οδηγών πρέπει να είναι αυξημένη.Πολύ δε περισσότερο, σε σημεία εντός και εκτός της πόλης που έχουν χαρακτηριστεί και επισημανθεί ως άκρως επικίνδυνα. Μια τέτοια επικίνδυνη διαδρομή, είναι αυτή της Λευκάδας – Βασιλικής σε όλο το μήκος της. Ιδιαίτερα όμως, πρέπει να αναφέρω τα σημεία εκείνα, όπου υπάρχουν κατοικημένες περιοχές καιτα τα οποία είναι πολλά και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής τόσο από τουςφίλους οδηγούς όσο και από τις εμπλεκόμενες αρμόδιες υπηρεσίες του νομού. Δεν νοείται, εν έτει 2014, σε κομβικά και “ευαίσθητα” σημεία αυτής της διαδρομής όπου ο δρόμος είναι στενός, κατοικήσιμος, με πολλές στροφές και με κακή ορατότητα να μην υπάρχουν οι απαραίτητες διαγραμμίσεις και η προβλεπόμενη από το νόμο σήμανση. Αντί οι φίλοι οδηγοί, να βλέπουν σήματα, βλέπουν πινακίδες από ταβέρνες και κάθε άλλου είδους μαγαζιά. Η Λυγιά, ο Παράδεισος, ο Επίσκοπος,το Περιγιάλι και η Νικιάνα κ.α. αποτελούν επικίνδυνες περιοχές σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Τις προάλλες, μου ‘λεγε με παράπονο κάτοικος μεγάλης ηλικίας της συγκεκριμένης περιοχής, ότι ήθελε να περάσει απέναντι στη στάση να πάρει το λεωφορείο και το έχασε γιατί δεν σταματούσε κανείς. “Πήγαιναν όλοι σφαίρα” όπως μου είπε. Τι να πει κανείς!
Επικίνδυνα προβλήματα οδικής ασφάλειας παρουσιάζονται και σε άλλα σημεία του νησιού, όπως στην αντίστοιχη διαδρομή Λευκάδα – Απόλπαινα – Φρύνι – Τσουκαλάδες – Άγιος Νικήτας μέχρι το Κάθισμα.
Επίσης, περιμετρικά της πόλης, υπάρχουν εξίσου επικίνδυνα σημεία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων καθώς και μέσα στην πόλη όπου οι φίλοι οδηγοί που επισκέπτονται το νησί δεν είναι και τόσο εξοικειωμένοι με το τοπικό οδικό δίκτυο και με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας στη χώρα μας.
Επειδή,το θέμα είναι πολύ σοβαρό, θα έλεγα ότι όλοι οφείλουμε να σεβόμαστε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να συμβάλουμε στην πιστή εφαρμογή του ως σωστοί πολίτες και προπαντός ως ευσυνείδητοι οδηγοί.