ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ : «Θέλουμε να προχωρήσουμε και να ολοκληρώσουμε το έργο μας»

19/04/2018 08:58Views: 94

«Τα μικρά και μεγάλα έργα στο νησί συνεχίζονται και θα ολοκληρωθούν. Προκαλώ όσους μιλούν για καθυστερήσεις  στα έργα να αντιπαρατεθούμε με στοιχεία»

 

Για όλα  τα φλέγοντα  θέματα που αφορούν  τη Λευκάδα μίλησε σε συνέντευξή του ο Δήμαρχος Λευκάδας κ. Κωνσταντίνος Δρακονταειδής στην εφημερίδα «Τα Νέα της Λευκάδας»

 

Ο δρόμος Απόλπαινας – Τσουκαλάδων παραμένει κλειστός και οι κατολισθήσεις συνεχίζονται και όπως πληροφορηθήκαμε δεν υπάρχει οριστική μελέτη.Ποια είναι η νεότερη πληροφόρηση για την πορεία του έργου;Τι σκέφτεστε να πράξετε σε περίπτωση όπου το Υπουργείο έχει διαφορετική πρόταση από αυτές που ήδη έχουν συζητηθεί; Τι απάντηση θα δίνατε σε όλους αυτούς που μιλούν για καθυστερήσεις και παραλείψεις;

«Πράγματι ο δρόμος Απόλπαινας – Τσουκαλάδων παραμένει κλειστός. Σποραδικά έχουμε και νέες μικρές κατολισθήσεις στο Νταμάρι.Η εκτέλεση των έργων που απαιτούνται για την προσωρινή λύση προχωράει κανονικά, με μια μικρή διακοπή λόγω καιρού. Ανεξάρτητα όμως από αυτό, οι εργασίες θα συνεχιστούν κανονικά και με εντατικούς ρυθμούς, με στόχο να δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος, πριν την γιορτή της Παναγίας Φανερωμένης, εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις λόγω καιρού. Παράλληλα,η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου κάνεις τις απαραίτητες συζητήσεις και επαφές, πραγματοποιεί τις μετρήσεις που απαιτούνται, ώστε να καταθέσει τις προτάσεις της στο Υπουργείο για την εύρεση οριστικής λύσης, το οποίο θα πάρει και την οριστική απόφαση για τον τρόπο που θα αποκατασταθεί ο δρόμος.

Γενικότερα, δεν υπήρξε καμία καθυστέρηση και καμία παράλειψη,καθώς κινηθήκαμε πολύ γρήγορα και δράσαμε πιο γρήγορα από το γρήγορα σε αυτό το διάστημα που έγινε η κατολίσθηση. Αρκεί να σκεφτείτε ότι η κατολίσθηση συνέβη στις 28 Μαρτίου και από 1η Μαρτίου έγιναν μια σειρά από τις ακόλουθες ενέργειες.

  • καθαρίστηκε ο δρόμος,
  • πέρασαν πολύ λίγες μέρες, ώστε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου να επιλέξει ποια θα ήταν η καλύτερη προσωρινή λύση,
  • ήρθαμε σε επαφή με τον ιδιώτη, που έχει το κτήμα κάτω από τον δρόμο και συμφωνήσαμε μαζί του μετά από πολλές συζητήσεις, ώστε να συναινέσει γραπτώς για να μπορέσει ο Δήμος να εισέρθει στην ιδιοκτησία του και να κάνει τις απαραίτητες εργασίες.

 

Αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί ένα πολύ μεγάλο κομμάτι εργασιών καθαρισμού, καθώς πρώτα πρέπει να γίνει ο καθαρισμός και ύστερα να αρχίσει η χωμάτωση. Αυτοί που υποστηρίζουν ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, θέλουν να κάνουν πολιτική αντιπαράθεση στην Δημοτική Αρχή αλλά αδικούν τους εαυτούς τους, διότι δεν τους βγαίνουν οι ημερομηνίες, αφού μέσα σ’ αυτό το διάστημα έγιναν όλα τα παραπάνω. Όσοι αναφέρονται σε παραλείψεις, δεν τις ονομάζουν, καθώς εμείς, εκτός από αυτά που σας ανέφερα,προβήκαμε και σεάλλες ενέργειες, όπως να καλέσουμε τους ειδικούς από το Ινστιτούτο Γεωλογικών Ερευνών καθώς επίσης και ιδιώτες γεωλόγους, ώστε να έχουμε μία επιπλέον γνώμη για το κλείσιμο του δρόμου,εκτός από αυτή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου».

Οι δρόμοι προς τις παραλίες Εγκρεμνοί, Γυαλός αλλά και οι νέοι δρόμοι Πόντι – Βασιλική και Πόντι – Νηρά θα έχουν αποπερατωθεί και θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία ως το καλοκαίρι;

«Ο δρόμος προς την παραλία Γυαλού θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί για την φετινή τουριστική σεζόν και με τυπικούς όρους. Εκκρεμούν να μπουν οι βραχοπαγίδεςκαι θα υπογραφεί μία επιπλέον σύμβαση ύψους 600.000€- 700.000€, ώστε  να γίνει ακόμη πιο ασφαλής, με τοποθέτηση πιο πολλών βραχοπαγίδων και να γίνουν επιπλέον έργα στο θέμα της ασφάλειας. Επιπλέον, φέτος δημοπρατήσαμε την παραλία του Γυαλού για τοποθέτηση ξαπλώστρων και τη λειτουργία καντίνων.

Όσον αφορά το δρόμο για την παραλία προς τους Εγκρεμνούς, υπήρξαν δυσκολίες στο διάστημα που εκτελείται το έργο (τον τελευταίο ενάμιση χρόνο), λόγω των καταπτώσεων που υπήρξαν σε αρκετά σημεία, αλλά το έργο προχωράει. Το Υπουργείο ολοκληρώνει αυτό το διάστημα τη μελέτη για το κρίσιμο κομμάτι που λέγεται «Σκάλα», που θα υπάρχει από το τέλος του δρόμου μέχρι την παραλία. Θεωρούμε ότι είναι πολύ πιθανό το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2018, αλλά δε θα προλάβει να έχει ολοκληρωθεί για την νέα καλοκαιρινή σεζόν και οι πολίτες δεν θα μπορέσουν για φέτος να χαρούν την παραλία.

Όσον αφορά το δρόμο Πόντι– Βασιλική, θεωρώ ότι είναι ένα στολίδι για την περιοχή και θα ολοκληρωθεί μέχρι το Πάσχα, εφόσον και ο καιρός το επιτρέψει.Νομίζω ότι όλη η περιοχή αναβαθμίζεται και ένας δρόμος μήκους περίπου 1 χλμ κατασκευάστηκε με πάρα πολύ λίγα χρήματα, καθώς δεν δόθηκε εργολαβία, ενώ ολοκληρώνεται σε διάστημα περίπου 2,5 χρόνων, είτε με ίδια μέσα του Δήμου, είτε με μικρές εργολαβίες σε ό,τι αφορά τα χωματουργικά και μια σειρά άλλες εργασίες. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ότι κατασκευάστηκαν γεφύρια στους δύο μεγάλους χειμάρρους, τα οποία είναι πολύ σημαντικά και μεγάλα έργα, και μάλιστα χωρίς να επιβαρυνθεί ο Δήμος.

Τέλος, για τον δρόμο Πόντι- Νηρά εκτιμούμε ότι μέσα στον Απρίλη θα ολοκληρωθεί το κομμάτι της διάνοιξής του και η μεταφορά των υλικών, διότι υπάρχει μια συμφωνία με την εργολαβία του έργου του τουριστικού αγκυροβολίου που κάνει τη διάνοιξη και παίρνουν το υλικό της διάνοιξης. Αμέσως μετά, θα έχουμε την δυνατότητα να δημοπρατήσουμε την ασφαλτόστρωση του δρόμου,προϋπολογισμού 600.000€, αλλά εκτιμούμε ότι η εγκατάσταση του εργολάβου θα γίνει μετά το καλοκαίρι, λόγω της διαδικασίας της δημοπράτησης».

Μπορείτε να μας ορίσετε χρονοδιάγραμμα παράδοσης και λειτουργίας για τα μεγάλα έργα στο νησί, όπως είναι το Αγκυροβόλιο Βασιλικής, το Νέο Νοσοκομείο, Δεματοποιητής; Ποιος, κατά τη γνώμη σας, ευθύνεται για τις καθυστερήσεις;

«Δεν υπάρχουν καθυστερήσεις για τα προαναφερόμενα έργα, διότι το Αγκυροβόλιο Βασιλικής μπορεί να είχε χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης την Άνοιξη του 2017, αλλά θέλω να υπενθυμίσω ότι το κατασκευαστικό κομμάτι του έργουξεκίνησε το 2014, παρόλο που ήταν χρηματοδοτημένο. Στην πορεία,όμως, προέκυψε ο σεισμός του 2015, που δημιούργησε προβλήματα σε ήδη κατασκευασμένα τμήματα και έπρεπε να περάσει από μια διαδικασία έγκρισης και επιβεβαίωσης των ζημιών- όπου ο εργολάβος είχε πει πως έγιναν- από τις Τεχνικές Υπηρεσίες τόσο του Δήμου όσο και του Υπουργείου, καθώς η χρηματοδότηση ήταν από ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Στις επόμενες δεκαπέντε ημέρες υπογράφουμε και συμπληρωματική σύμβαση για επιπλέον χρηματοδότηση, ώστε να αποκατασταθεί το κομμάτι από τους σεισμούς, ενώ η εκτίμηση είναι ότι το έργο θα έχει παραδοθεί ως το τέλος του χρόνου.

Όσον αφορά το Νέο Νοσοκομείο, εμείς παραλάβαμε ένα έργο που δεν προέβλεπε τα δίκτυα και γι’ αυτό το θέμα καλούνε τον τωρινό Δήμαρχο Λευκάδας να απολογηθεί, χωρίς να απολογείται κανείς άλλος. Είδατε εσείς κανέναν άλλο να απολογηθεί; Γιατί, αφού σχεδιάστηκε ένα εξαιρετικό νοσοκομείο, το οποίο είναι ‘κόσμημα’ για τον τόπο μας, δεν είχαν προβλέψει τα δίκτυά του. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εμείς πήραμε τα χρήματα αρχές του 2017, τα εντάξαμε στον προϋπολογισμό μας και οι Υπηρεσίες μας έκαναν τις μελέτες και αμέσως δημοπρατήθηκε το έργο. Οι διαδικασίες είναι δεδομένες και προβλέπονται από τον Νόμο και επομένως από τη δική μας πλευρά δεν υπήρξε ουδεμία καθυστέρηση. Όσοι μιλούν για καθυστέρηση λένε ψέματα ή είναι στημένοιπολιτικά απέναντί μας. Είναι άνευ επιχειρηματολογίας και τους προκαλώ, όπου θέλουν, σε όποιο τόπο θέλουν, σε όποιο δημόσιο χώρο θέλουν, είτε αυτό είναι ραδιόφωνο είτε είναι εφημερίδα,να δώσω τα στοιχεία και αυτοί να δώσουν τα δικά τους, για να δούμε αν υπάρχει στην πράξη καθυστέρηση. Αυτή την στιγμή το έργο εκτελείται με εξαιρετικά ταχείς ρυθμούς, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, αφού εκκρεμούν να έρθουν μηχανήματα, όπως επίσης και μικρές επιπλέον τεχνικές παρεμβάσεις που πρέπει να κάνει η εργολαβία. Επομένως, παρά το γεγονός ότι τυπικά η συγκεκριμένη εργολαβία λήγει τον Δεκέμβρη, σύμφωνα με τη συμφωνία που έχουμε,στις αρχές του καλοκαιριού το συγκεκριμένο έργο θα έχει ολοκληρωθεί, ώστε να μπορεί να γίνουν δοκιμές, διότι τα δίκτυα αυτά θα συνδεθούν και θα δοκιμαστούν προτού δοθούν σε χρήση. Έχουμε θέσει ως στόχο και με τη διοίκηση του Νοσοκομείου η μετεγκατάσταση του Νοσοκομείου από το παλιό προς το νέο να γίνει μέχρι τέλος του 2018.

Παράλληλα, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εμείς παραλάβαμε τον Δεματοποιητή τον Δεκέμβρη και υπάρχουν κάποια ζητήματα, τα οποία έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι ο Δήμος δεν έχει τους εργαζόμενους και την δυνατότητα να θέσει τον Δεματοποιητή σε λειτουργία. Δηλαδή, δεν έχουμε την δυνατότητα με δικούς μας εργαζόμενους, που ήταν και η πρότασή μας, να τον θέσουμε σε λειτουργία, καιγι’ αυτότο λόγο είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός, με στόχο να αναλάβει για περίπου 1,5 με 2 χρόνια εργολάβος και να υλοποιήσει το θέμα της δεματοποίησης. Στο μεσοδιάστημα έως ότου ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός ψάχνουμε να βρούμε τη λύση, κάνοντας απευθείας ανάθεση πάλι σε εργολάβο,που θα ξεκινήσει άμεσα τη λειτουργία του. Εκτιμούμε ότι αυτό θα γίνει προς το τέλος Απρίλη με αρχές Μάη, αφού έτσι και αλλιώς έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα με το χώρο, ο οποίος είναι πλήρης».

Ακούγονται πολλά παράπονα για τη μη συντήρηση της αγροτικής οδοποιίας (λακκούβες, καθαρισμοί δρόμων κλπ), ενώ σε ορισμένα σημεία μάλιστα η κατάσταση είναι «τραγική». Υπάρχει δυνατή λύση από μεριάς του Δήμου;

« Έχετε δίκιο σ’ αυτό που με ρωτάτε, καθώς η κατάσταση δεν είναι καλή στην αγροτική οδοποιία. Αγροτική Οδοποιία σημαίνει ότι οι δρόμοι δεν είναι ούτε από τσιμέντο ούτε από άσφαλτο και γι’ αυτό το λόγο, η μεγάλη δυσκολία μας δεν είναι ότι ξεχάσαμε να συντηρήσουμε τους δρόμους αλλά ότι οι δρόμοι ήταν εγκαταλειμμένοι για πάρα πολλά χρόνια. Στα χρόνια της θητείας μας βγάλαμε πάμπολλες εργολαβίες για να μπορέσουμε να διορθώσουμε αυτούς τους δρόμους. Πιο συγκεκριμένα, κάναμε παρεμβάσεις σε 80 δρόμους, δηλαδή σε δύο δρόμους κατά βάση από κάθε χωριό, αλλά δυστυχώς, λόγω των καιρικών  φαινομένων που συμβαίνουν από τον Νοέμβρη του 2017, πολλοί από αυτούς καταστράφηκανπάλι. Επιπλέον, βγάλαμε εργολαβίες, διότι, ενώ έχουμε τεχνικά μηχανήματα, δεν έχουμε ανθρώπινο δυναμικό, καθώς υπάρχουν μόνο δύο χειριστές τσάπας για ολόκληρο τον Δήμο.Συμπερασματικά, αν δεν ενισχυθεί ο Δήμος είναι σαφές ότι δεν μπορούμε ναανταποκριθούμε όπως θα θέλαμε σε αυτό το κεφάλαιο».

 

Υπάρχει κάποια εξέλιξη σχετικά με την τροφοδοσία νερού από το Λούρο και τι γίνεται με την χρόνια διαμάχη με τον Δήμο Πρέβεζας;Ποια είναι η άποψήσας για την ύπαρξη Δ.Ε.Υ.Α στο Δήμο Λευκάδας από άποψη κόστους και όφελους, τόσο στον Δήμο όσο και στους πολίτες;

«Καταρχάς, για το ζήτημα τροφοδοσίας νερού που μπαίνει από τον Λούρο,θα ήθελα να επισημάνω ότι καταφέραμε, ύστερα από παρεμβάσεις αλλά και συγκρούσεις -αφού φτάσαμε και στον Εισαγγελέα γι’ αυτό το ζήτημα- να μπαίνει περισσότερη ποσότητα νερού στη Λευκάδα με βάση τη συμφωνία που υπήρχε για τους τρεις νομούς της Λευκάδας, της Πρέβεζας και της Άρτας. Ειδικότερα, υπάρχει Πράξη που αναφέρει την ποσότητα που πρέπει να παίρνει κάθε Νομός κι εμείς βελτιώσαμε τις ποσότητες, αλλά δεν παίρνουμε αυτές που πραγματικά θα έπρεπε να παίρνουμε. Για το λόγο αυτό, πιέζουμε την Πολιτεία να ολοκληρώσει ένα έργο, για το οποίο έχει γίνει προμελέτη, έχουν δοθεί οι Περιβαλλοντικές Αδειοδοτήσεις και πρέπει να εγκριθεί ένα ποσό της τάξης των 120.000.000€ περίπου για να γίνει καινούριος αγωγός, που θα εξυπηρετεί και τους τρεις νομούς από τις πηγές του Λούρου. Είναι σημαντικό,επίσης, να αναφερθεί ότι μέχρι τότε εμείς κάνουμε πολύ μεγάλες παρεμβάσεις με έργα, καθώς αυτή τη στιγμή εκτελούνται έργα 2,6 εκ. ευρώ και θα δημοπρατηθούν ακόμη, μέσα στην Άνοιξη, έργα περίπου 1,5 εκ. ευρώ, δηλαδή στο σύνολό τους περίπου 4.200.000 εκ. ευρώ που αφορούν μόνο την Ύδρευση. Είχαν πολλά χρόνια να γίνουν τόσο σοβαρές παρεμβάσεις, καθώς μπορεί να γίνονταν αλλά ήταν πολύ μικρότερες από οικονομική άποψη. Τα έργα που θα γίνουν θα μειώσουν τις διαρροές και, έτσι, θα βελτιωθεί η ποσότητα που πηγαίνει στα «προβληματικά» χωριά, όπως οι Τσουκαλάδες που  έχουνκαι το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης – Αποχέτευσης δεν υπήρχε στην Λευκάδα, και κατά τη γνώμη μας κακώς, διότι θα έπρεπε να έχει φτιαχτεί το διάστημα που οι εποχές ήταν πολύ καλύτερες. Με τις σημερινές προϋποθέσεις η ίδρυση Δ.Ε.Υ.Α είναι εξαιρετικά δύσκολες και αναφέρομαι στις οικονομικές προϋποθέσεις. Έχουμε αφήσει στην άκρη αυτή την ιδέα, διότι μια εταιρεία απαιτεί συγκεντρωμένους πόρους, συγκεκριμένο προσωπικό και φυσικά πρέπει να έχει οικονομική αυτοτέλεια, στοιχείατα οποία εμείς δεν διαθέτουμε αυτή την στιγμή, με αποτέλεσμα να παραμένει η Ύδρευση μία Υπηρεσία του Δήμου».

Πως πάει η εισπραξιμότητα του Δήμου από λογαριασμούς νερού, ανταποδοτικά, ενοικιάσεις αιγιαλού, χώρους πρόσδεσης σκαφών κλπ;

« Οι εισπράξεις του Δήμου έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ σε σχέση με το 2014, που δεν ήμασταν εμείς Δημοτική Αρχή. Το 2014 οι εισπράξεις του Δήμου ήταν 4.154.000€  και το 2017 οι εισπράξεις έφτασαν στις 5.443.000€, δηλαδή υπάρχει μια αύξηση της τάξης του 31%. Σε συνθήκες κρίσης, η αύξηση αυτή είναι πάρα πολύ μεγάλη και εδώ θέλω να σημειώσω ότι δεν έχουμε αυξήσεις π.χ. στους λογαριασμούς νερού. Επιπλέον, θέλω να σημειωθεί ότι δεν αναφέρομαι στα έσοδα από τέλη καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού κλπ που η είσπραξη γίνεται μέσω λογαριασμών ΔΕΗ. Αναφέρω, λοιπόν, ότι ο Δήμος έχει μία πολύ σημαντική αύξηση στα έσοδα και η αύξηση στην ύδρευση του 2014 σε σχέση με το 2017 είναι της τάξης του 40,7%. Το 2014 είχαμε εισπράξει από λογαριασμούς ύδρευσης 1.675.000€, ενώ το 2017 3.358.000€ και αυτό είναι αποτέλεσμα καλής δουλειάς. Μέχρι το τέλος του 2014 σε μεγάλο βαθμό και σε πολλές περιοχές στέλνονταν λογαριασμοί κατ’ αποκοπή, δηλαδή στο περίπου, αλλά αυτό κατά τη διάρκεια της δικής μας θητείας σταμάτησε και οι λογαριασμοί πλέον στέλνονται το λιγότερο δύο φορές το χρόνο. Επιπλέον, στο χωριό της Νικιάνας βρήκαμε πάνω από 250 ρολόγια ύδρευσης, τα οποία δεν ήταν καταγεγραμμένα. Άρα, η προσπάθεια αυτή που γίνεται είναι συνολική, διότι αφορά τις μετρήσεις και το κλέψιμο του νερού που γίνεται, και εμείς είχαμε την βούληση, όχι στα λόγια αλλά στην πράξη, να κόψουμε την παροχή νερού σε 10 μεγαλοοφειλέτες της Λευκάδας, διότι δεν πλήρωναν, ενώ προηγουμένως τους είχαμε στείλει ειδοποίηση πολλές φορές, όπως ορίζει ο Νόμος. Οι συγκεκριμένοι είχαν χρέη πολλών ετών και αυτό πρέπει να σταματήσει, διότι δεν υπάρχουν κουτοί πολίτες που πληρώνουν και έξυπνοι που δεν πληρώνουν. Εμείς αυτό το φαινόμενο δεν το έχουμε εξαφανίσει αλλά το έχουμε μειώσει σε σημαντικό βαθμό. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο παρουσιάστηκε αυτό το αποτέλεσμα της αύξησης εσόδων, καθώς έγιναν συγκεκριμένες ενέργειες που έφεραν το συγκεκριμένο αποτέλεσμα ».

Σε πολλούς Δήμους της Ελλάδας η Ανακύκλωση Υλικών αποφέρει ένα μεγάλο ποσό εσόδων κάθε έτος. Ο Δήμος Λευκάδας θα ακολουθήσει το παράδειγμά τους; Αν ναι, πώς σχεδιάζετε να το υλοποιήσετε;

«Θα πρέπει να πω ότι και από προηγούμενες δημοτικές αρχές είχε ξεκινήσει η ανακύκλωση των υλικών. Η ανακύκλωση φυσικά συνεχίζεται και επί της δικής μας θητείας, αλλά δεν μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο σύστημα ανακύκλωσης. Αυτό θα έχουμε την δυνατότητα να το κάνουμε πράξη μέσω της υλοποίησης της πρότασης για την διαχείριση των απορριμμάτων και την κατασκευή της μονάδας, που εκτός από την ανακύκλωσηπου θα γίνεται στο πρωτογενέςεπίπεδο (δηλαδή ο καθένας στο σπίτι του θα ρίχνει στον μπλε κάδο το ανακυκλώσιμο), θα γίνεται ανακύκλωση και μέσα στη μονάδα, που σημαίνει ότι θα μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερο όγκο ανακυκλώσιμου υλικού, κι έτσι να έχουμε και μεγαλύτερο έσοδο. Θέλω να συμπληρώσω εδώ, ότι δεν είναι σημαντικό μόνο το οικονομικό έσοδο που θα έχουμε, όσο το περιβαλλοντικό όφελοςπου προκύπτει από όλη αυτή την ιστορία. Ελπίζουμε, λοιπόν ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε το ζήτημα της ανακύκλωσης ακόμη περισσότερο, αμέσως μόλις ξεκινήσει η λειτουργία του εργοστασίου. Ακόμη, θα ξεκινήσει μία νέα καινούρια προσπάθεια ενημέρωσης των πολιτών, όταν ξεκινήσει να φτιάχνεται η μονάδα αφού δημοπρατηθεί το έργο, και τότε πρέπει με επιμονή και υπομονή να διαπαιδαγωγηθούν όλοι οι πολίτες, έτσι ώστε να συμβάλλουν στο κομμάτι της Ανακύκλωσης».

Ακούγονται πολλά παράπονα για την καθυστέρηση  στην διεκπεραίωση των αιτημάτων πολιτών από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου. Ο Δήμος εφαρμόζει  το σύστημα της ηλεκτρονικής υπογραφής; Αν ναι, από πότε;

«Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια. Πράγματι, παρουσιάζεται καθυστέρηση στην διεκπεραίωση αιτημάτων πολιτών και ο βασικός λόγος είναι η έλλειψη προσωπικούκαι η πολιτεία οφείλει αυτό να το αλλάξει. Για παράδειγμα, έχουμε εκατοντάδες καταγγελίες κάθε χρόνο, που αφορούν πολεοδομικά ζητήματα, αλλά υπάρχει μόνο ένας άνθρωπος που ελέγχει αυτές τις καταγγελίες, ο οποίος πρέπει να πηγαίνει να κάνει την αυτοψία σε όλο το νομό και ο ίδιος να συντάσσει τις εκθέσεις της αυτοψίας. Η σύνταξη της έκθεση αυτοψίας δεν είναι τόσο απλό θέμα, διότι πρέπει να δει τις διατάξεις και τους νόμους, ώστε να την συντάξει. Σε αυτή την Υπηρεσία θα χρειάζονταν τουλάχιστον 4 άτομα, ώστε να μπορέσουν να φέρουν εις πέρας έγκαιρα τέτοιου είδους καταγγελίες. Παράλληλα, αυτό που θέλω να προσθέσω είναι ότι υπάρχουν μια σειρά από υπηρεσίες και δράσεις, οι οποίες εξυπηρετούν πολύ πιο γρήγορα τον πολίτη. Προφανώς , δεν αναφέρομαι στο ΚΕΠ που είναι μια δράση από παλιά, αλλά σε καινούριες δράσεις, όπως η πρόσφατη που ανοίξαμε, δηλαδή τα Κέντρα Κοινότητας, η οποία αποτελεί μία εξαιρετική υπηρεσία που βοηθάει τους πολίτες σε μια σειρά από ζητήματα κοινωνικής φύσης. 

Σαν Δήμος κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια να επισπεύσουμε τις απαντήσεις και το έχουμε καταφέρει σε ορισμένα τμήματα, αλλά δεν το έχουμε καταφέρει σε κάποια άλλα, όπως στην Πολεοδομία, στην οποία υπάρχει πρόβλημα έγκαιρης απάντησης. Στην Υπηρεσία αυτή, ο όγκος δουλειάς μεγαλώνει λόγω της αύξησης των οικοδομικών αδειών και εργατικό δυναμικό παραμένειτο ίδιο. Βεβαίως, παντού υπάρχουν θέματα παραγωγικότητας, αλλά κατά τη γνώμη μου αυτοί που έχουν προβλήματα δεν είναι η πλειοψηφία αλλά η μειοψηφία. Επίσης, η παραγωγικότητα σχετίζεται και με τον τρόπο που έμαθαν να δουλεύουν αλλά θα πρέπει να σας πω ότι στους Δήμους γενικά το προσωπικό είναι γερασμένο, διότι δεν έχουν γίνει νέες προσλήψεις εδώ και δέκα χρόνια. Αντιλαμβάνεστε ότι, αν το προσωπικό δεν ανανεώνεται, ο άνθρωπος οδηγούμενος και ηλικιακά στο τέλος της καριέρας του, είναι φυσιολογικό να έχει πτώση στην απόδοσή του, αλλά φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα. Το ζήτημα της παραγωγικότητας είναι ένα πρόβλημα και σε αυτό βοηθάει αυτό που λέμε ηλεκτρονική διακυβέρνηση, δηλαδή η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας του πολίτη για να πάρει ένα χαρτί και άμεσης απάντησης ηλεκτρονικά. Έχουν γίνει βήματα, αλλά απαιτείται να γίνουν άλματα και σε αυτή την κατεύθυνση ως Δήμος εργαζόμαστε».

Τι έχει γίνει με την πολυδιαφημισμένη ρύθμιση του Υπουργού κ.Σκουρλέτη των 100 δόσεων; Είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα; Πόσοι συνολικά είναι οι οφειλέτες άνω των είκοσι χιλιάδων ευρώ και πόσοι δεν έχουν ενταχθεί;  

«Σε ό,τι αφορά την ρύθμιση των 100 δόσεων, πρέπει να σας πω ότι τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια έχουν γίνει δύο τέτοιες ρυθμίσεις. Η πρώτη είχε λιγότερη ανταπόκριση και η δεύτερη, που έγινε πέρυσι και τελείωσε το Φθινόπωρο, είχε καλύτερα αποτελέσματα. Το ζήτημα της ένταξης χρεών που γίνεται και αφορά τους Δήμους, έχει να κάνει με μια γενικευμένη κρίση που εξακολουθεί να υπάρχει, δυσκολεύοντας τους πολίτες και αυτό αφορά την μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών. Φυσικά, υπάρχει και ένα μεγάλο κομμάτι πολιτών που έχει τη δυνατότητα της αποληρωμής στο επίπεδο των 100δόσεων,αλλά για διάφορους λόγους δεν εντάσσεται. Υπάρχουν πολίτες, που πιστεύουν ότι μπορεί να γλιτώσουν κάποια χρέη τους μέσα από αυτή την διαδικασία, αλλά αυτό δεν υπάρχει καμία περίπτωση να συμβεί πια, διότι τα χρέη βεβαιώνονται και με βάση τους κανόνες του δημόσιου λογιστικού δεν είναι δυνατόν να χαρίζονται χρέη,αφού,όποιος από τους δημόσιους λειτουργούς (Δήμαρχος ή δημόσιος υπάλληλος) διαγράψει έστω και ένα λεπτό του ευρώ, θα κατηγορηθεί για παράβαση καθήκοντος».

Σκοπεύετε να είστε ξανά υποψήφιος για τη θέση του Δημάρχου; Η ενδεχόμενη αλλαγή του Εκλογικού Νόμου σας βρίσκει σύμφωνο;

«Έχω δηλώσει εδώ και μερικούς μήνες την πρόθεση μου να είμαι ξανά υποψήφιος. Προφανώς οι πολίτες μου θα κρίνουν την υποψηφιότητά μου και αυτό δεν αλλάζει. Εγώ θα συνεχίσω, τουλάχιστον γι’ αυτή την θητεία μου, γιατί αυτή με ενδιαφέρει πιο πολύ. Η υποψηφιότητα είναι ένα πράγμα που είναι δεύτερο στο μυαλό μου,με την έννοια ότι προέχει η υλοποίηση των δεσμεύσεων, που ως Δημοτική Αρχή έχουμε δώσει στους πολίτες. Εμείς θέλουμε προχωρήσουμε και να ολοκληρώσουμε το έργο μας μέχρι το τέλος του 2019 που θα είμαστε σ΄αυτή τη θέση και βεβαίως είμαστε εδώ να διεκδικήσουμε και πάλι μια δεύτερη θητεία ως Δημοτική Αρχή. Κοιτάζοντας πια και αυτοδιοικητικά, αλλά και ρίχνοντας πια μια ματιά στα τρεισήμισι χρόνια που περάσανε, θεωρώ πως η συμβολή μας ήταν θετική, όπως και η αποτίμηση του έργου μας είναι θετική, καθώς τα πρώτα χρόνια της θητείας καταναλώθηκαν στο να σχεδιάσει, να οργανώσει και να βρει τους πόρους για να υλοποιήσει έργα. Αυτός είναι ένας διαρκής αγώνας που θα δίνεται από τη Δημοτική Αρχή συνολικά, καθώς επίσης θέλω να τονίσω ότι πετύχαμε σημαντικές υλοποιήσεις που δεν είχαν επιτευχθεί στις ημέρες τις ευημερίας.

Σχετικά με την ενδεχόμενη αλλαγή του εκλογικού νόμου πιστεύω ότι ο Καλλικράτης έχει «φάει τα ψωμιά του» και χρειαζόμαστε ένα καινούριο μοντέλο, το οποίο θα πρέπει να πω ότι συνδέεται και με την αλλαγή του Συντάγματος της Χώρας. Για παράδειγμα, τα διάφορα επίπεδα ελέγχου, οι γραφειοκρατίες που υπάρχουν και δημιουργούν καθυστερήσεις στις δημοπρατήσεις των έργων και σε μια σειρά από άλλα πράγματα, όπως στις εγκρίσεις και στους ελεγκτικούς μηχανισμούς που υπάρχουν, δεν μπορούν να καταργηθούν μόνο επειδή το λέει ο Υπουργός ή το θέλει μια Κυβέρνηση. Ο έλεγχος που γίνεται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση σε ορισμένα πράγματα στους Δήμους θα πρέπει να αλλάξει. Δεν εννοώ να μην γίνεται έλεγχος, αλλά να είναι λιγότερο γραφειοκρατικός για να παράγεται πιο γρήγορα αποτέλεσμα.

Φυσικά, η Πολιτεία θα πρέπει να αυξήσει τις χρηματοδοτήσεις προς του Δήμους  και όχι το αντίστροφο . Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αρχίζουμε να παίρνουμε πόρους και ευτυχώς έχουν γίνει βήματα σ’ αυτή την κατεύθυνση με έμμεσους τρόπους, καθώς  εκτός από τη χρηματοδότηση που δίνει το Κράτος, ένας άμεσος τρόπος είναι ότι πήραμε όλοι οι Δήμοι της Χώρας συγκεκριμένο και ονοματισμένο ποσό χρηματοδότησης είτε για την αγορά μηχανημάτων είτε για το ζήτημα των παιδικών χαρών. Η Πολιτεία θα πρέπει να ενισχύσει τους Δήμους οικονομικά, αφού υπάρχουν τρόποι και ένα παράδειγμα είναι το τέλος διανυκτέρευσης τουριστών. Αυτός ο φόρος, κατά την άποψή μας, θα πρέπει να πηγαίνει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αφού αυτή σηκώνει το βάρος της εξυπηρέτησης ενός τουρίστα (καθαριότητα, παροχή νερού κ.α).

Εγώ τάσσομαι, χωρίς καμία επιφύλαξη, υπέρ της απλής αναλογικής από θέση αρχής. Νομίζω ότι ο πρώτος και βασικός λόγος είναι ότι δεν μπορεί να έχουμε έλλειμμα Δημοκρατίας, καθώς όλοι φωνάζουμε για την Δημοκρατία και η ψήφος του πολίτη μετράει διαφορετικά, ανάλογα με μια παράταξη που ψηφίζει. Καταλαβαίνω τους ενδοιασμούς άλλων Δημάρχων που λένε ότι δεν αν έχεις πλειοψηφία πώς θα κυβερνήσεις. Η άποψή μου και η απάντησή μου  σ’ αυτό είναι, ότι πέρα από το γεγονός ότι πρέπει θεσμικά να μπουν ορισμένες δικλείδες από μεριά του Υπουργείου, εμείς, ως Δήμος, έχουμε καταθέσει τέτοιες προτάσεις σχετικά με την κατεύθυνση που θα πρέπει να είναι αυτές. Για παράδειγμα, δεν μπορούν τριτεύοντα ζητήματα να έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο, διότι ο μηχανισμός γίνεται γραφειοκρατικός και δεν παράγει αποτελέσματα, κι έτσι αυτά τα ζητήματα θα πρέπει να λύνονται σε επίπεδο των επιτροπών. Η Ελληνική Κοινωνία χρειάζεται ένα σοκ, αφού είμαστε ένας λαός που έχει τεράστια πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα. Ένα από μειονέκτηματά του είναι ότι δεν ξέρουμε να συζητάμε, και γι’ αυτό θα πρέπει να αποκτήσουμε την κουλτούρα της συνεννόησης, του διαλόγου και της σύνθεσης. Προφανώς η πρώτη θητεία των Δημάρχων, εφόσον υλοποιηθεί η απλή αναλογική, θα είναι δύσκολη μέχρι να κατακτηθεί αυτή η κουλτούρα, αλλά νομίζω ότι η απλή αναλογική είναι μονόδρομος για τον τόπο μας και πρέπει επιτέλους να την εφαρμόσουμε.».