Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη

13/11/2018 10:39Views: 48

 

Μια πολύ ενδιαφέρουσα  συνέντευξη  έδωσε ο  πρώην Βουλευτής Λευκάδας &  Διοικητής ΟΓΑ  κ. Ξενοφών Βεργίνης στον δημοσιογράφο  Παναγιώτη Κουνιάκη ,  στο απογευματινό μαγκαζίνο  του ραδιοφωνικού σταθμού Prisma 91.6  την περασμένη  εβδομάδα  με αφορμή τη φωτιά στη χωματερή Λευκάδας, την οποία και σας παραθέτουμε κατωτέρω:

 

Πείτε μας την άποψή σας ήταν  αναμενόμενη η  φωτιά στη χωματερή με  βάση τα δεδομένα που υπάρχου στη Λευκάδα αυτή τη στιγμή  σε ότι αφορά τη διαχείριση των απορριμμάτων ;

«   Η πρόσφατη φωτιά στην χωματερή Λευκάδας, όχι μόνο ήταν αναμενόμενη, αλλά θα έχουμε και επικείμενες.

Το κακό είναι ότι ενώ το γνωρίζουμε, ενώ πρόκειται για ένα διαχρονικό θέμα, έχουμε καταντήσει τους Λευκαδίτες, αλλά και τους κατοίκους των γύρω περιοχών να συνηθίσουν στα δηλητηριώδη αέρια και στις περίφημες “ανεπανάληπτες μυρωδιές».

Ο Λευκαδίτης καλείται να ζει κάτω από αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες που δημιουργούν ντροπή σε όλους μας, γιατί δεν δίνουμε ούτε μία ανάσα στο όλο πρόβλημα. Δεν καταλαβαίνω γιατί οι Διοικήσεις του Δήμου επί τόσο διάστημα, δεν έχουν προάγει ούτε στο παραμικρό το θέμα αυτό.

Πρέπει να έχουμε προβλήματα με τη δημόσια υγεία; Οξύτατα προβλήματα με τους μαθητές και τα σχολεία που είναι γύρω γύρω  και τότε να ξυπνήσουμε ;

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα δηλητηριώδη αέρια μεταφέρονται με τον καπνό, όχι μόνο όταν έχει μεγάλα μποφόρ όπως λέει ο κύριος Δήμαρχος, αλλά και όταν δεν έχει μποφόρ  διαχέονται στην ατμόσφαιρα.

Αντί να μετράμε τις απώλειες, θα έπρεπε να μετράμε, τις δυνατότητες και τις συνέπειες που δημιουργήθηκαν  τα τελευταία  χρόνια . Είναι γεγονός  ότι δεν έχει γίνει   ούτε ένα βήμα. Δεν έγινε τίποτα.  Η σιωπή του κόσμου πάνω σε αυτό το θέμα πρέπει να σταματήσει.

. Οι δικαιολογίες αποτελούν  πολιτική ανεπάρκεια και περιφρόνηση του αισθήματος των πολιτών. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να ζούμε κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Αυτό το θέμα,  πρέπει να μεταφερθεί και έξω από την Λευκάδα έντονα.

Τι κάνει το Υπουργείο Εσωτερικών; Μονάχα να τιμωρεί; Τι κάνει το ΕΣΠΑ και όλα τα άλλα Ταμεία τα οποία  έπρεπε να έχουν λύσει ήδη το πρόβλημα αυτό; Τόσα πολλά έχουν κάνει. Υπάρχουν παραδείγματα  από άλλους Δήμους . Αυτά πρέπει να κάνουμε και αυτά πρέπει να διδαχτούμε . Αυτό  πρέπει να κάνει η νέα Διοίκηση του Δήμου.

    Ένας λαός ο οποίος δεν καταφέρνει να μαζέψει τα σκουπίδια του ή  να τα εναποθέσει εκεί που πρέπει, κάτω από τις σημερινές συνθήκες σεβασμού του περιβάλλοντος, είναι αδύνατον να μεταρρυθμίσει και την οικονομία του, αλλά και  να αναβαθμίσει  την κοινωνία του σε κοινωνικό και πολιτιστικό επίπεδο».

Θέλω κε Βεργίνη  να μας σχολιάσετε  το πλάνο το οποίο υπάρχει. Γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα σχέδιο το οποίο έχει ξεκινήσει από Διοίκηση του κ. Φέτση για τη διαχείριση των σκουπιδιών. Ο Δήμαρχος είπε ότι  με τις όποιες καθυστερήσεις που έχουν υπάρξει γραφειοκρατικές αναμένουμε τα τεύχη δημοπράτησης για τη δημιουργία του εργοστασίου για το υπόλειμμα ενώ ο δεματοποιητής θα λειτουργεί ώστε να δεματοποιεί  τα σκουπίδια .  Υπάρχει λοιπόν, μία στρατηγική . Δεν είστε,   λοιπόν,  ικανοποιημένος από αυτή την επιλογή του σχεδίου και σ’ αυτή τη φάση τι διαφορετικό μπορούμε να κάνουμε σε μία χωματερή  που έχει ‘τεντωθεί’  όπως είπε ο Δήμαρχος το προηγούμενο διάστημα και δεν μπορούμε  ακόμα τίποτα να βάλουμε σ’ αυτήν  ;

“κε Κουνιάκη, θα πρέπει  καταρχήν να διακρίνουμε τις περιόδους αν πρέπει  απολογηθούμε στους πολίτες. Δεν είναι  έτσι απλά και κάθε φορά  να επαναλαμβάνουμε τα ίδια, αυτά που είπατε και ορθώς τα είπατε τα έχω ακούσει κατ’ επανάληψη  από τις Δημοτικές  Αρχές. Ακόμα και τότε που ήμουν επικεφαλής της Αντιπολίτευσης στην Δημοτική αρχή, επί Δημαρχίας του Κώστα Αραβανή  τα ίδια πράγματα λέγονταν. Αλλά  πια πρόοδος συντελέστηκε  καθώς μιλάμε για μία περίοδο 10 ετών;  Σε αυτό το σημείο πρέπει να γίνει ένας απολογισμός, καθώς πάμε με βήμα χελώνας ή  ούτε καν χελώνας. Αυτό πρέπει να μας ικανοποιεί; Το αίτημα αυτό που έχει τεθεί;  Που βρίσκεται και τελικά πηγαίνει με βήματα χελώνας; Γιατί οι αρμόδιοι δεν απολογούνται στον λευκαδίτικο λαό και να εξηγήσουν γιατί συμβαίνει αυτό το πράγμα; Αν υπάρχει αδυναμία πλήρης, δεν είναι μόνο από την πλευρά του Δήμου και των μέσων που διαθέτει, καθώς όλοι γνωρίζουμε, ότι τα χρηματοπιστωτικά μέσα που διαθέτει, δεν επαρκούν για οριστικές και μοναδικές λύσεις. Άρα,  ο Δήμος πρέπει να συμβληθεί με  οποιαδήποτε άλλη  Αρχή και Οργανισμό και να ζητήσει ή και ν απαιτήσει  βοήθεια και συμπαράσταση .  Πολλοί Δήμοι έχουν ενταχθεί σε προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται και έχουν πραγματικά αποτελέσματα. Ποια είναι η δικαιολόγηση, που το θέμα σέρνεται τόσα χρόνια;

Αν υπάρχουν κάποιοι που καθυστερούν την εφαρμογή του λεγόμενου αυτού προγράμματος, τότε να φανερωθούν ποιοι και πόσοι είναι και που οφείλεται. Δεν δέχομαι αυτή την συνεχή δικαιολόγηση και μεταφορά του όλου προβλήματος από το κακό στο χειρότερο.  Είναι ένα σοβαρό και μείζον  θέμα. Που, λοιπόν, βρίσκονται όλα αυτά τα θέματα; Ποιες είναι οι ενέργειες που όλα αυτά  εμποδίζονται; Που σκοντάφτουν; Διότι εδώ υπάρχει ευρύτερη ευθύνη. Δεν μπορεί η νεολαία που είναι δίπλα στα σχολεία  να  αναπνέουν  τα δηλητηριώδη αέρια. Ούτε να δικαιολογούμαστε και να παρακαλούμε τους ανέμους να πάνε αντίθετα. Γιατί δεν είναι άλλος πληθυσμός εκεί; Πρέπει να παρακαλούμε τον άνεμο να μην πάει προς την πόλη;

Σε αυτό τον κόσμο υπάρχουν λύσεις,  τίποτε δεν είναι άλυτο. Υπάρχουν λύσεις , αλλά οι λύσεις σχεδιάζονται με τον καλύτερο τρόπο, τον ορθολογικό και ορθόδοξο, μπαίνουν στη γραμμή οι τρόποι και τα μέσα και από εκεί και πέρα δεν κάνουμε ούτε αριστερά, ούτε δεξιά. Λύνουμε το θέμα. Αν είναι σταδιακά, τότε σταδιακά. Όμως  μετράμε το χρόνο., Όχι κάθε τόσο να  λέμε ότι κάνουμε κάτι και τελικά περνά η τετραετία της Δημοτικής Αρχής και πάλι από την αρχή. Υπάρχουν μερικά θέματα τα οποία αντιμετωπίζει ο κάθε Δήμος όπως και της   Λευκάδος,  για τα οποία οι πολίτες πρέπει να είναι ενημερωμένοι   και όπου χρειάζεται να συμμετέχουν. Αυτό, όμως,  προϋποθέτει  ότι οι πολίτες ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα για την πορεία των έργων. Τα έργα πρέπει  να έχουν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης και όχι να διαιωνίζονται όπως οι περιπτώσεις  των σκουπιδιών  και υδροδότησης».

 

Σύμφωνα με όσα ακούγονται και από τη Δημοτική Αρχή στις συνεδριάσεις των Δημοτικών  Συμβουλίων δεν είμαστε στο τέλος  όλης αυτής της διαδικασίας; Τι το διαφορετικό θα μπορούσε να έχει γίνει αυτή τη στιγμή; 

«  Οι μελέτες για τα σκουπίδια  σχεδιάστηκαν  εδώ και δέκα χρόνια οι οποίες και πληρώθηκαν αδρά.  Θα πρέπει  να μάθουν οι πολίτες  αν οι μελέτες αυτές  τελικά είχαν ελλείψεις ,  αν εγκρίθηκαν, αν δεν εγκρίθηκαν  και τι μέρος του προγράμματος έχει ολοκληρωθεί μέχρι τώρα.   Έχει γίνει σταδιακή ολοκλήρωση;  Κανείς δεν γνωρίζει αν έχει ολοκληρωθεί το πρώτο ή  δεύτερο ή τρίτο στάδιο  και πού βρισκόμαστε. Είμαστε ακόμα στον ίδιο βηματισμό;  Ανακατεύουμε τα σκουπίδια, για να παίρνει οξυγόνο από κάτω ώστε  να ανάβει η φωτιά και να καπνίζει περισσότερο η χωματερή; Αυτή είναι η βελτίωση ή αν θέλετε η ολοκλήρωση;  Δυστυχώς,  έγιναν εκεί ορισμένες εδαφικές επεκτάσεις, με αποτέλεσμα τα σκουπίδια  να  πάνε που;

Πολύ καλά.  Προκρίθηκε ένα σύστημα αντιμετώπισης των σκουπιδιών. Ωστόσο πρέπει να μάθουμε αν έχουν ολοκληρωθεί κάποια από τα στάδια του προγράμματος και αν όχι ποιος το εμποδίζει.  Το ίδιο ισχύει και για τη μεταφορά των σκουπιδιών, γίνεται;».

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο στα πλαίσια της λειτουργίας του δεματοποιητή έγινε ένα μεγάλος διαγωνισμός , υπήρξαν κάποιες αναμενόμενες προσφυγές  που  το έχουν τρενάρει   κατά κάποιο τρόπο . Βέβαια το μεγάλο στοίχημα είναι, μέχρι να γίνει το εργοστάσιο που θα πηγαίνουν όλα αυτά;

«Ακούστε, μιλάτε  σε ένα άνθρωπο που η συνέπεια  είναι στο αίμα του.  Όταν  κάνεις προγραμματισμό και στη συνέχεια  εφαρμόζεις το προγραμματισμό με βάση τις μελέτες που έχεις επιλέξει και τις στάσεις και τα στάδια ολοκλήρωσης του έργου  βλέπεις αν έχεις  αποτελέσματα ή όχι.   Έτσι ξέρω εγώ τα πράγματα, χωριάτικα.  Δεν ξέρω εγώ κάτι άλλο . Τότε γιατί να καθυστερήσει το έργο ;

Προσωπικά θα κάνω μια αναφορά  πως αντιμετώπισα όλα τα προβλήματα  στο διάστημα της βουλευτικής μου θητείας  (4,5 χρόνια). Μου έλεγαν, δεν μπορείς να γκρεμίσεις.  Αν γκρεμίσεις,  τότε ο Νόμος απαγορεύει να χτίσεις ξανά. Τότε εγώ, κατήργησα το Νόμο, κε Κουνιάκη. Σε ό,τι αφορά   τις Λαϊκές κατοικίες ι για να παραχωρηθεί το οικόπεδο  ώστε να  χτιστούν οι Λαϊκές κατοικίες στα  Περιβόλια άλλαξα το Νόμο .  Και για τη χρήση γης . Για ν α δοθούν τα διαμερίσματα των Λαϊκών Κατοικιών στους κατόχους  χωρίς να πληρώσουν  οι ιδιοκτήτες το 50% της αξίας  ως ο Νόμος προέβλεπε κατήργησα το Νόμο. . Θυμίζω  ότι η έκταση  που χρησιμοποιήθηκε  στα Περιβόλια ήταν γεωργική γη μεγάλων αποδόσεων . Και  γι αυτό ο Νόμος δεν επέτρεπε την αλλαγή χρήσης .  Στην περίπτωση αυτή πράγματι  αντί να περιμένω χρόνια, με κίνδυνο να μην γίνουν οι λαϊκές κατοικίες , κατήργησα το  Νόμο .  Το ίδιο έκανα για τα Δικαστήρια ,  για τα λιμάνια και για τους δρόμους .  Άλλαξα τους πολεοδομικούς όρους  . Έτσι υπερυψώθηκε η παραλία στο λιμάνι της Λευκάδας και εξυγιάνθηκε το Αποχετευτικό δίκτυο και αντικαταστάθηκε,  με αποτέλεσμα  και η Μαρίνα να επεκταθεί  και ο χώρος να διευρυνθεί,  ώστε ένα μέρος να χρησιμοποιείται σήμερα για τουριστική εκμετάλλευση από τις παρακείμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το ίδιο έκανα και για τη συντόμευση των διαγωνισμών, που  με αλλαγή νόμων,   περιόρισα το χρόνο υποβολής μελετών και ενστάσεων .  Επίσης,  με   δικές μου ενέργειες άλλαξε ο Νόμος,  ώστε να δίνονται οι αποζημιώσεις από τις απαλλοτριώσεις σε μικρότερο χρονικό διάστημα .

Ακόμη, ως  Διοικητής στον ΟΓΑ άλλαξα το  Νόμο με στόχο να περιορίσω  τα χρονικά διαστήματα καταβολής συντάξεων προς τους  ασφαλισμένους . Βέβαια, συγχρόνως,  εκσυγχρόνισα τις υποδομές της μηχανοργάνωσης και  μηχανογράφησης  αλλά και  δημιούργησα  ηλεκτρονικό πρωτόκολλο  που επέτρεψαν  χωρίς καθυστερήσεις  την άμεση πληροφόρηση προς τους ενδιαφερόμενους πολίτες για καταβολή  επιδομάτων και συντάξεων   ή και έκδοση κάθε πιστοποιητικού.

Δεν σας λέω ότι ο Δήμος έχει όλα τα μέσα και μπορεί να τα κάνει  όλα από τη μια μέρα στην άλλη. Θα πρέπει, όμως, να διεκδικούμε από τους αρμόδιους οργανισμούς και αρχές για λογαριασμό τα αναγκαία και απαραίτητα.».

Αντιλαμβάνομαι τι θέλετε να πείτε  δηλαδή ακόμα και  οι δυσκολίες μπορούν ανάλογα  την όποια ικανότητα  να προσπεραστούν διότι δουλεύουμε σε ένα πλαίσιο εμποδίων . Τα οποία οι πολιτικοί πολλές φορές θα πρέπει να υπερπηδούν ώστε να έχουμε αίσιο  αποτέλεσμα.

«Καλούμαστε να καταλάβουμε κάποιες θέσεις ευθύνης έναντι της κοινότητας, έναντι της κοινωνίας. Δεν καλούμαστε απλά να συντηρήσουμε. Καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τα θέματα  και να δίνουμε λύσεις ».

 

Αλλά ξέρετε η  Δημοτική Αρχή τα τελευταία τέσσερα χρόνια φορτώθηκε στην πλάτη της  και αυτό το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων .

«Εγώ πρώτος  είπα  ότι είναι διαχρονικό  το πρόβλημα.  Μην μου φορτώνετε πράγματα που δεν λέω .Το μερίδιο  ευθύνης πρέπει να μοιραστεί  σε κάθε περίοδο αν υπάρχει . Ούτε  κάθε φορά, όπως κάνει η Κυβέρνηση,  μπορούμε να επικαλούμαστε το παρελθόν. Με συγχωρείτε αλλά στο παρελθόν, χρειαζόμουνα  δώδεκα ώρες για να πάω από τη Λευκάδα στην  Αθήνα . Όταν τελείωσα το Γυμνάσιο και πήγα να δώσω εξετάσεις στην Αθήνα, μαζί με τον πατέρα μου, πήραμε ένα λεωφορείο και φτάσαμε μετά από δεκαπέντε ώρες  αφού κατεβήκαμε στα Παλιάμπελα για να περάσουμε ένα ποταμάκι. Αυτά θα λέμε τώρα . Όταν τώρα πηγαίνουμε με την  υπερταχεία, όταν τώρα έγιναν αυτοί οι δρόμοι και  η διαδρομή Λευκάδα – Αθήνα έχει μειωθεί στις τρεις ώρες, θα συνεχίσουμε να επικαλούμαστε τι έκαναν στο παρελθόν οι άλλοι ;  Θα φθάσουμε πίσω στα χρόνια του Οδυσσέα ; Εσείς  ο ίδιος με τη δουλειά σας , δεν διαφέρετε έναντι άλλων ; Κοιτάξτε  τι  άριστα θέματα δίνετε κάθε φορά. Αυτό δεν είναι αποτέλεσμα  δουλειάς και  υπευθυνότητας;  Το ίδιο κάνουν όλοι με αντικειμενικότητα και σεβασμό;

Ξέρετε όμως υπάρχει μια  διαφορά σε όλες τις περιπτώσεις το κίνητρο που το κάνεις αφού η ελεύθερη αγορά είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική . Εδώ όμως είναι άλλα τα δεδομένα και νομίζω ότι αυτό το οποίο λέτε θα πρέπει να προβληματίσει την κοινωνία που μας ακούει στην επόμενη αυτοδιοικητική περίοδο διότι  το πρόβλημα θα κληρονομηθεί και μετά τις εκλογές και θα πρέπει να υπάρξουν άξιοι συνεχιστές για να το διαχειριστούν. Εύχομαι λοιπόν αυτός ο προβληματισμός σας  θα αποτυπωθεί στο υποσυνείδητο των  πολιτών και να ψηφίσουν με αυτά τα κριτήρια που μνημονεύσαμε και σε προηγούμενη συνέντευξή μας βάσει της ικανότητας.

 « Συμφωνώ απολύτως και συμφωνώ ότι η ψήφος δεν δίνεται εύκολα   γιατί δεν χαρίζεται. Η ψήφος είναι δύναμη και χρησιμοποιείται. Αλλά προς τη σωστή κατεύθυνση. Μη μου λέτε δε  από πλευράς ικανοτήτων διοίκησης και διαχείρισης ότι όλοι είναι το ίδιο  . Δεν μπορεί να εξομοιώνεις τους ανθρώπους στο ίδιο επίπεδο , οριζόντια. Δεν πρέπει να κρίνουμε ποτέ οριζόντια. Θα πρέπει να κρίνουμε και να αποδίδουμε το δίκαιο. Την ικανότητα θα την παραδεχόμαστε και την προσωπικότητα θα την σεβόμαστε. Επομένως, λοιπόν, όταν καλούμαστε να αναλάβουμε μια θέση ευθύνης και μάλιστα στο Δημόσιο, πρέπει ν α είμαστε προσεκτικοί αλλά και αποτελεσματικοί.

Βεβαίως υπάρχει παντού ανταγωνισμός με την έννοια του ορθού ανταγωνισμού . Βεβαίως θα ανταγωνιστώ  εγώ ο Δήμαρχος έναν  άλλο Δήμαρχο. Εγώ ο Βουλευτής έναν άλλο Βουλευτή. Δεν έχω καταλάβει  γιατί η κατανομή  των πόρων  θα πρέπει  να είναι όπως συνεχίζεται  να είναι. Δηλαδή ανισομερής . Για παράδειγμα μεταξύ των νησιών στην Περιφέρεια Ιόνιων Νήσων».

 

Τελικά , θα πρέπει να έχει γνώσεις κάποιος ώστε να διαχειριστεί όλα αυτά. Πως μπορεί κάποιος να αξιολογήσει  ένα μελλοντικό  υποψήφιο, με βάση ποια κριτήρια ; Δηλαδή  , ποιος  θα είναι αυτός ο υποψήφιος  και με τι γνώσεις  θα μπορέσει να μας οδηγήσει σ’ αυτό το οποίο λέτε;

 «Θέλετε, να τα πω  καθαρά , θα τα πω. Εγώ δεν κρύβομαι. Πρέπει ο υποψήφιος  να έχει  διοικητική ικανότητα, διαχειριστική επάρκεια, και ακόμη  ελεγκτική  δυνατότητα και επάρκεια προκειμένου να ελέγχει την υλοποίηση των εντολών του, ώστε να έχει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.  Όχι να δίνεις εντολή και να  αφήνεις  τα πράγματα στην τύχη τους .  Η εντολή πρέπει να συνοδεύεται με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και κατά τη διάρκεια αυτής  να υπάρχει έλεγχος . Εντολή που δεν ελέγχεται για την εφαρμογή της  και ως προς το αποτέλεσμά της τότε εντολή  δεν υπάρχει. Αυτή είναι η υπόθεση.  Αν δεν κάνεις για κάτι δεν πρέπει να το αναλαμβάνεις . Θα πρέπει να έχεις αυτογνωσία.

Εγώ,  ως   Βουλευτής  έκανα ακόμη και τον επιστάτη, προκειμένου τα έργα να ολοκληρωθούν. Πίστευα ότι η Λευκάδα πρέπει να ανορθωθεί, να αναπτυχθεί, να λύσει  τα βασικά και δομικά της προβλήματα. Γιατί αυτά θα δώσουν εισόδημα και απασχόληση στους Λευκαδίτες,  ώστε να  μείνει εκεί η νεολαία και να αποδώσει. Πως νομίζετε ότι  ολοκληρώθηκαν  μικρά και μεγάλα  έργα στη Λευκάδα  μέσα σε 4,5 χρόνια ; Βάλαμε τις κατάλληλες εταιρείες  να δουλέψουν και παρακολουθήσαμε την εξέλιξη σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και ζητούσαμε  να εκτελούν στα  χρονικά και οικονομικά περιθώρια που καθοριστεί . Είτε ιδιωτικός τομέας είναι , είτε Δημόσιο οι κανόνες συνέπειας και υπευθυνότητας πρέπει να εφαρμόζονται και να τηρούνται αυστηρά».

 

Επειδή εκτιμώ το θάρρος της γνώμη σας και επειδή ακούμε υποψηφιότητες δεν θέλω να πείτε συγκεκριμένα απλά πιστεύετε ότι αυτή η μαγιά των ικανοτήτων που περιγράφετε θα υπάρξει στην επόμενη μέρα των εκλογών με ένα σύστημα απλής αναλογικής ;

 «Ακούστε  κε Κουνιάκη. Όταν έκανα τη πρώτη μου ομιλία  από τη Βουλή  μίλησα για την ευθύνη  των  Κομμάτων στη Διακυβέρνηση, Διοίκησης,  Διαχείρισης  και ανάπτυξης  της χώρας. Ξέρουμε ότι στη χώρα μας έχουμε Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, όπου τα κόμματα παίζουν σημαντικό ρόλο στους  μηχανισμούς λειτουργίας του Κράτους.

Τα Κόμματα με την οργάνωσή  τους ευθύνονται  για το ποιοί  θα είναι  οι άνθρωποι  που θα υποδειχθούν  να Κυβερνήσουν  και  Διοικήσουν  τη Χώρα : στη  Κεντρική  Κυβέρνηση  και στις   Αυτοδιοικητικές  υποδομές. Με την  υπόδειξη  προσώπων  στις λίστες των υποψηφίων  δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες να  εκλέξουν τους καλύτερους  για να διοικήσουν αυτό το τόπο. Αν τα άτομα  που συμμετέχουν στις λίστες  υποδεικνύονται  με αξιολογικά κριτήρια, τότε και οι πολίτες  καλούνται  να εκλέξουν  τους καλύτερους  μεταξύ αυτών . Αν όχι,  τότε, οι πολίτες  καλούνται  να επιλέξουν τον  μη χειρότερο!

«Το σύστημα  της απλής αναλογικής  στη Τοπική Αυτοδιοίκηση , όπως  ορίζει το  σχετικό  Νομοσχέδιο, δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερους πολίτες να τολμήσουν το «στοίχημα» της υποψηφιότητας για Δήμαρχος ή  Περιφερειάρχης και Δημοτικός Σύμβουλος ή περιφερειακός σύμβουλος  , αφού όλα τα ψηφοδέλτια  θα μπορούν  να εκλέξουν συμβούλους, αρκεί  το ψηφοδέλτιο να  λάβει  το  προβλεπόμενο ελάχιστο  ποσοστό ψήφων. Έτσι θα  υπάρξει  μια ευρύτερη αντιπροσώπευση των  ψηφοφόρων  πολιτών στο Δημοτικό  ή Περιφερειακό  Συμβούλιο.

Όμως, το  Σύστημα  δύσκολα  θα δώσει  πλειοψηφία διοικητικά και διαχειριστικά. Δηλαδή:

  1. Εάν ο Δήμαρχος εκλεγεί από τη πρώτη Κυριακή (δηλαδή  λάβει ψήφους  το 50% +  τότε θα προκύψει  διοικητική πλειοψηφία!
  2. Αν , όμως, όχι, τότε ο Δήμαρχος που θα εκλεγεί στη δεύτερη Κυριακή (γιατί θα πλειοψηφήσει το δικό του ψηφοδέλτιο) θα υποχρεωθεί  να συνάψει  συμφωνίες συνδιοίκησης  του Δήμου με  συμβούλους άλλων ψηφοδελτίων.  Τότε,  εξαρτάται  αν οι  συμφωνίες θα είναι προγραμματικού χαρακτήρα ή χαρακτήρα συναλλαγών, προκειμένου να σχηματισθεί  πλειοψηφία   ισχυρών και καθαρών  αποφάσεων.

Στη περίπτωση αυτή  τα αποτελέσματα  στο  Δήμο  θα εξαρτηθούν  από την προσωπικότητα  του  Δημάρχου και την ευθύνη του κάθε  δημοτικού Συμβούλου. Διαφορετικά θα υπάρξει  ακυβερνησία στο Δήμο  και τ’ αποτελέσματα θα είναι πενιχρά»