Προβλήματα, δράσεις και μελλοντικοί στόχοι

31/03/2013 12:11Views: 21

ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Συνέντευξη Τύπου, με ενημερωτικό κυρίως χαρακτήρα, παραχώρησε η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Λευκάδας, την περασμένη Τετάρτη 20 Μαρτίου το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο. Μετά από ένα χρόνο λειτουργίας, έγινε τόσο αναφορά στους σκοπούς της Ένωσης, ενημέρωση για τη δράση και τις παρεμβάσεις της μέχρι σήμερα, όσο και παρουσίαση των στόχων που έχουν τεθεί για το επόμενο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ο Αντιπρόεδρος κ. Θανάσης Περδικάρης, όπως και πολλά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, πρότειναν λύσεις για προβλήματα που χρειάζονται αντιμετώπιση, ενώ δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στην έννοια της συλλογικότητας και του συντονισμού των ενεργειών. Όπως ειπώθηκε, αυτός είναι ο μοναδικός δρόμος ώστε να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και να αναβαθμιστεί το επίπεδο παροχών. Συμμέτοχοι για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, θα πρέπει να είναι τόσο τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, όσο και όλοι οι πολίτες αλλά και η αυτοδιοίκηση, η όποια, όπως τόνισε ο κ. Περδικάρης: “Οφείλει να ξαναβρεί επιτέλους τη χαμένη της ταυτότητα”.

Το λόγο στη συνέχεια, πήρε η πρόεδρος της Ένωσης κ. Δήμητρα Δαμιανή, η οποία σχολιάζοντας την σημερινή πραγματικότητα, εξήγησε γιατί ήταν αναγκαία η ίδρυση της Ένωσης. Όπως τόνισε, ήδη έχουν εφαρμοστεί και δρομολογηθεί τρομακτικές αλλαγές σε ό,τι αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα, που κανέναν δεν μπορούν να αφήνουν αδιάφορο. Επιπλέον, η ίδια αναφέρθηκε στην κρίσιμη κατάσταση της χώρας μας, διερωτόμουν αν από αυτή επηρεάζεται και η εκπαίδευση και κατά πόσο αναβαθμισμένο είναι το νέο εκπαιδευτικό σύστημα που προτείνεται από την κυβέρνηση. “Μήπως είναι περισσότερο απαρχαιωμένο από ποτέ; Και μήπως θα συμβάλει, προσαρμόζοντας ανάλογα την εκπαίδευση, στην παραγωγή άφθονου φθηνού καταρτισμένου εργατικού δυναμικού στη χώρα μας; Φαίνεται πως τα μεγάλα λόγια για κοινωνία της γνώσης εγκαταλείφθηκαν”, συμπλήρωσε, ενώ τόνισε πως τα αποτελέσματα αυτών των αλλαγών έχουν φανεί από άλλα κράτη, όπου έχει οδηγήσει στην αύξηση της σχολικής διαρροής και στην διόγκωση της αμάθειας.

Επιπλέον, σχολίασε την είσοδο της Πληροφορικής από την πρώτη, κιόλας, τάξη του Δημοτικού, λέγοντας πως δημιουργεί πολλά ερωτηματικά και ζητήματα, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και στην έλλειψη προσωπικού στα Ειδικά σχολεία. Ακόμη, αναφέρθηκε στην έλλειψη επαρκούς θέρμανσης, που ειδικά φέτος αποτέλεσε σοβαρό πρόβλημα για πολλά σχολεία, αλλά για τον υποσιτισμό των μαθητών και τον μη εμβολιασμό τους, επειδή κάποιοι γονείς δεν υπάγονται σε κάποιο ασφαλιστικό φορέα, όλα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης.

Πιο συγκεκριμένα για τα Ειδικά σχολεία, έκανε αναφορά στην ψήφιση του Νόμου 4115/2013 και του άρθρου 39, που όπως είπε, σκοπό έχει να διαλύσει τα ειδικά σχολεία και τις υποδομές τους, πετώντας 180.000 παιδιά στα κοινά σχολεία. Αποτέλεσμα, όπως είπε, τα παιδιά με νοητικά προβλήματα να  διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο να μην μορφωθούν ποτέ και κατά συνέπεια να μην ενταχθούν στην κοινωνία.

Επιπλέον, τοποθετήθηκε και στο θέμα των ΜΚΟ, με αφορμή πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από την Περιφέρεια και ΜΚΟ για βοήθεια σε μαθητές, με στόχο τη μείωση της ανεργίας. “Οι δήθεν αθώες μη κυβερνητικές οργανώσεις, από τη μια νοικιάζουν εργαζομένους με μισθό 625 ευρώ για πέντε μήνες, από την άλλη οργανώνουν μαθήματα ενισχυτικής και ψυχολογικής στήριξης.”, υπογράμμισε η κ. Δαμιανή.

Τέλος, έκανε αναφορά στα αιτήματα της Ένωσης, όπως η η κατάργηση της παραπαιδείας, η εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν υγειονομικής φροντίδας, η ανάπτυξη της καλλιτεχνικής παιδείας και η δωρεάν μεταφορά και σίτιση για όλα τα παιδιά με ευθύνη του κράτους.

Οι παρευρισκόμενοι, κατά το πλείστον εκπαιδευτικοί, έκαναν ερωτήσεις και τοποθετήθηκαν πάνω στα ζητήματα που θίχτηκαν νωρίτερα. Πάντως, εντύπωση προκάλεσε η αισθητή παρουσία γονέων, αφού είναι εκείνοι που πρέπει να παλέψουν πρωτίστως για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά τους…