Στο δια ταύτα…

23/03/2018 10:01Views: 33

 

Γράφει ο κ. Μανώλης Θερμός –

Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Λευκάδας

 

Το οικονομικό περιβάλλον δεν έχει εξυγιανθεί  ακόμη  άρα το τραπεζικό  σύστημα δεν είναι σε θέση  να υποστηρίξει  με κεφάλαιο κίνησης τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Με αυτά ως δεδομένα, κάθε επιχείρηση είναι λιγότερο  ή περισσότερο επιρρεπής στις απαιτήσεις ενός Tour Operator σχετικά με το εύρος, τη διάρκεια και το ποσοστό της έκπτωσης στις προκρατήσεις (early booking).

Είτε γιατί οι όροι σχετίζονται άμεσα   με την  προκαταβολή  που θα της δώσει την απαραίτητη ρευστότητα στην αρχή της σεζόν, είτε με μια πρόταση για ένα συμβόλαιο  πέντε ή επτά ετών με δέσμευση μέρους ή του συνόλου της δυναμικότητάς της.

Δεν υπάρχει τοιουτοτρόπως αυτόνομη λειτουργία. Ένας φαύλος κύκλος την εποχή που τα ζητούμενα  για ένα προορισμό ή μια επιχείρηση είναι τόσο οι απευθείας κρατήσεις όσο και η άμεση σχέση και επικοινωνία με τον πελάτη.

Ωστόσο τα χρήματα που βγήκαν  από αυτές τις χρονιές  χάθηκαν στην  υπερφορολόγηση, στα λειτουργικά κόστη και στις εισφορές. Και κάθε χρόνο οι επιχειρήσεις βρίσκονται  μπροστά  στην ανάγκη για ρευστό.

Το τουριστικό μας προϊόν είναι εγκλωβισμένο ανάμεσα στις υποδομές και στο                               – οικονομικό- του περιβάλλον  όσον αφορά την  ανταγωνιστικότητα.

Αεροδρόμια, λιμάνια, οδικό δίκτυο, μαρίνες, σταθερό φορολογικό, γραφειοκρατία, χωροταξικό.

Η επένδυση στο προϊόν είναι ο μόνος  τρόπος προορισμοί και επιχειρήσεις να σταθούν στην  ελεύθερη αγορά.

Εδώ υπεισέρχεται και η δυναμική ενός προορισμού και της αποτελεσματικότητας ενός οργανισμού διαχείρισης DMO (Destination Management Organization) στο να εξασφαλίσει συνδεσιμότητα και πρόσβαση στον μεμονωμένο ταξιδιώτη.

Αυτά που θα προκύψουν ως θέματα στα επόμενα χρόνια είναι: το εργατικό δυναμικό και η κατάρτισή του σε σχέση  με τις καινούργιες υπηρεσίες και τις απαιτήσεις της αγοράς. Ο υπερτουρισμός και αναπόφευκτα η επιβάρυνση του φυσικού περιβάλλοντος από την υπερφόρτωση  σε ένα δεδομένο διάστημα.

Αν κοιτάξουμε λίγο από την δική μας αγορά  στην ζήτηση, όπως το ότι οι άνθρωποι προτιμούν τις εμπειρίες και όχι τα αγαθά, αυτό όλο καθοδηγεί την ζήτηση.

Αν κοιτάξουμε την προσφορά, είναι λίγη. Υπάρχει  περιορισμένη ακτογραμμή στην οποία  μπορεί να αναπτυχθεί. Ο τομέας δεν έχε επενδυθεί όσο άλλοι.

Ας εστιάσουμε σε επιχειρήσεις με χαμηλή  επενδυτική κίνηση. Και στους  τόπους επίσης.